Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '10

 
Kategori
Kitap
 

Anadolu'dan Öyküler, Bizden Öyküler: Anadolu'dan Seçme Öyküler

Anadolu'dan Öyküler, Bizden Öyküler: Anadolu'dan Seçme Öyküler
 

Milliyet Blog'da yazmaya başlayalı, birçok üye yazarlık deneyimlerini pekiştirecek kitaplar yazdı. Kiminin ise yazın dünyasındaki geçmişi, diğerlerinden çok daha eskiydi. Milliyet Blog vasıtasıyla edebiyat dünyasının çok derinlerinde yerlerini alan, birbirinden değerli şair, söz yazarı ve yazarlarla tanışma fırsatını bulduk, onlarla yakın ilişkiler kurduk.

Blog yazarlarımız Yurdagül Alkan ile Kadri Kanpak, aylar önce geliri bir hayır kurumuna bağışlanmak üzere ortak bir kitap çalışmasına koyuldular. Ama düşünceleri ne kadar güzel ve anlamlı olsa da; ne yazık ki proje, gidilen iki kurumda da yeterli ilgiyi göremedi.

Proje, sitemiz Milliyet Blog'dan derlenen 50 öykünün yer aldığı bir kitap çalışmasıydı. Bu yüzden, böylesine güzel bir çalışmanın ortaya çıkmasında yalnızca iki yazarımızın adının zikredilmesini, kitapta yazıları yayınlanan diğer yazarlarımızın katkı ve emeklerinin yanında açıkçası yetersiz görüyorum. Ama Anadolu'dan Seçme Öyküler'in gerek bir düşünce taslağı olarak ortaya çıkışında, gerekse bir kitap olarak can bulup, kitaplığımızın bir köşesinde yerini alışında yine de en büyük pay onların.

Kitabın hazırlanış safhasında, en iyilerinden 3 yazımı, linkleriyle birlikte Yurdagül Hanım'a göndermiştim. Hangi tür yazılardan bir kitap oluşturulmak istendiğini açıkçası bilmiyordum. Hayır amaçlı bir proje olduğunu duyunca; 'çorbaya biraz tuz da ben ekleyeyim', dedim. Olmadı. Zaten hayır amaçlı bir kitap da çıkamadı ortaya. Ama Milliyet Blog, bu vesileyle ilk kitabını yayınlamış oldu.

Ben ise, yazılarımı ilk derleme Milliyet Blog kitabına verememekten ötürü buruk muyum? Biraz. Ama Yurdagül Hanım'ın ilk yazısından itibaren öylesine benimsedim ki Anadolu'dan Seçme Öyküler'i. 'Bu kitap da neyin nesi?' diye merakla soran aileme; 'bizden öyküler.', diyorum kısaca.

Sevgi, Hasret, Hüzün, Mutluluk... Tek bir duygu girdabına sürüklemiyor okuyanları, öyküler. 195 sayfa uzunluğundaki duygu tünelinde; oturup, hüngür hüngür ağlamak isteyeceğiniz zamanlar da oluyor, bütün yaşam sevincinizle aşık olmak isteyeceğiniz zamanlar da... 50 öykünün hangisinde gözyaşlarınızı tutamayıp, hangisinde gözlerinizin içinin güleceğini önceden pek kestiremiyorsunuz. Bir kitabı okunur kılan da, en çok bu sır galiba.

Anadolu'dan Öyküler, Bizden Öyküler... Sevinç, hüzün ve hasret kokan. Sayın Kadri Kanpak ve Sayın Yurdagül Alkan'ı yoğun emekleri sonunda çıkardıkları bu kitap için bir kez daha tebrik ediyor, kitabın oluşumunda katkıları bulunan bütün blog yazarlarımıza teşekkürlerimi iletiyorum.

Yurdagül Alkan & Kadri Kanpak;

İkinci Adam Yayınları, 2010

ANADOLU'DAN SEÇME ÖYKÜLER'DE ÖYKÜLERİ YER ALAN YAZARLARIMIZ:

YURDAGÜL ALKAN

KADRİ KANPAK

ATA KEMAL ŞAHİN

EROL IŞIK

SİBEL UMUR ÖZDEMİR

ALİ AÇIKÖZ

CANSIN EROL

NAİLE ASLAN

AYTEN DİRİER

FAHRETTİN ÇİTİL

TURGUT ERBEK

NURHAN ŞAHİN

SEVİLAY GÜLCEK ŞENSÖZLÜ

TÜLİN AKSOY

SEMA TOPÇU

NİLGÜN AKAD

HÜLYA GÜLCEK

SEMA ÖZTÜRK

EMEL YEŞİLKAYALI

HAKKI UYSAL

ZUHAL VOİGT

IŞIK KAPLAN

MELEK ÇORUH

TALİP GİRGİN

RECAİ ŞAHİN

SABİHA RANA

SELMA TAŞDELEN

NİLÜFER VELDET

RÜKSAN İLDAN

FATMA İYİBİLGİN

MERAL YAĞCIOĞLU

H. HÜSEYİN DULUN

GÜLGÜN KARAOĞLU

 
Toplam blog
: 266
: 1321
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1982 yılında İstanbul'da doğdum. Açık Öğretim Fakültesi İşletme Lisans eğitimimi 2005 yılında tam..