Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Anaokulu seçimi

Anaokulu seçimi gerçekten çok zor. Henüz 3 yaşında olan, sosyal hayatla yeni tanışacak çocuğunuzu, karakterinin oluşumunda en etkili kuruma emanet etmek gerçekten zor. Bana göre eğitimden ziyade kendini tanıması, tanımayı öğrenmesi, istediklerine ulaşabilmesi ve neyi istediğini algılayabilmesi için bir çıkış noktası.

Oncelikle ben bir anne olarak anaokulu seçerken herkesin kriterlerinin farklı olduğunu öğrendim. Sizin için önemli olanlar başka bir aile için aynı seviyede önemli olmayabiliyor. Anaokullarını anne – baba beraber ziyaret etmeye çalışın ki birbirinizin göremediği şeyleri daha kolay farkedebilirsiniz. Anneler eğitim, öğretmen gibi konularda çok hassas olurken, babalarda fiziksel ortamı daha iyi değerlendirebiliyor. Biz beraber tam 11 anaokulu gezdik. Abarttın diyenler oldu ama 1 haftalık tatile gitmeden önce en az 1 hafta araştırdığımızı düşünürsek, çocuğumu emanet edeceğim bir yer için az bile gezmişim diyorum.

Gezdiğimiz anaokullarının arasında kurumsal olan yerlerin yanında, daha butik yerler, devlete ve üniversitelere ait yerler de vardı.

Gezdiğim okulların arasında Kemer Kid’s Etiler, İSTEK Atanur Oğuz, Meşepalamudu, Kabataş Eğitim Vakfı, Smallhands Etiler, Ayışığı, Koza, Şişli Terakki, Milli Saraylar, Yıldız Üniversitesi Kreşi, Işık Nişantaşı var.

Ben bu seçimde hangi kriterleri değerlendirdim diye sıralayacak olursam:

-Yöneticilerin yetkinliği ve iletişim gücü.

-Öğretmenlerin eğitimi ve çocuk başına düşen öğretmen sayısı

-Fiziksel koşullar( bahçe, sınıf, havalandırma, tuvaletler)

-Zihniyet (Sizin seçiminizden çok, elem yöntemiyle yuvaya kayıt yapan anlayış)

-Sanatsal faaliyetler

-Yuvada pedegog veya psikolog olması

-Eve yakın olması.

-Fiyat

Tüm bu okulların arasında en beğendiklerim İSTEK, Kabataş ve Ayışığı oldu. Diğerlerini eleme sebeplerim birbirinden farklı kriterler yüzündendi. Bazılarında okullar çocukları seçiyordu. Bu sistemi anaokulu çocuğu için kabul etmek ve sistem içinde yer almak istemediğim için tercih etmedim. Bazılarında yönticilerin iletişim yeteneği çok güçlü olmadığı için yönetimdeki etkinlikleri beni tatmin etmedi.
Sonuç olarak kararımızı verdik. Ama reklama girer diye buradan paylaşmak doğru olur mu bilemiyorum.

Çocuğumu saatlerce servislerde süründürmek istemediğim için eve yakın olması da önemliydi. Seçimimde yöneticinin yaklaşımı, küçücük bir çocuğa bizim evde olduğu gibi bir birey olarak davranması, bu konudaki samimiyeti ve ticaretten uzak anlayışı çok etkili oldu. Ayrıca okulda sürekli sağlık hizmeti sunan bir doktor ve hemşirenin olması da içimi ferahlatmadı değil. Haftalık düzenli taramalarla çocuklara genel bir boğaz kontrolü yapılarak hastalık baştan tespit edilip, tedavi ve bulaşma süreci kontrol altına alınıyor . Deniz İngilizce öğrenmeye çok istekli olduğu için haftada 10 saat İngilizce ve bunun 4 saatinin yabancı öğretmen tarafından veriliyor olması da bizim için bir artı. Yüzme, drama, satranç gibi etkinliklerde branş öğretmenleri tarafından veriliyor. Çok fazla tuvalet ve lavabo var, bu nedenle hijyeni sağlamak ve sürekli kılabilmek de daha mümkün. Soğuk havalarda içeride de oynayabilmeleri için okulun kapalı alanlarında da çok fazla kaydırak ve buna benzer oyun araçları var. Sınıflar büyük , geniş ve havalandırma sistemine sahip. Çocuklar haftanın 4 günü okul eşofmanlarıyla okula geliyor böylece kıyafet derdiniz ve gereksiz rekabet de ortadan kalkıyor.

Ailece Deniz için güzel bir seçim yaptığımıza inanıyorum. Deniz’de okula yaptığımız 3 ziyarette ortamı sevdi. Umarım sosyal ve eğitim hayatına güzel bir başlangıç yapmışızdır.

 
Toplam blog
: 22
: 4188
Kayıt tarihi
: 06.05.08
 
 

Burada sadece yazmak istediklerim ve yazdıklarımla varım. İstanbul İktisat mezunuyum ve profe..