Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Anne olmak

Uzunca oldu biliyorum ama tekrardan herkese selam olsun..

Ankara İstanbul arası mekik dokumaktan ve Ankara'da internetsiz bir hayat sürdükten sonra yine İstanbul'dayım.Mesaj gönderen yorum yazan herkese önce derinden sevgiler, sonra da teker teker teşekkür ederim.

Aslında tek sorunumun irternetsizlikten ibaret olmadığı yani kötü bir mazeretim olduğunun farkındayım, bana mesaj yazan herkese geri dönmeyi, paylaşmayı çok isterdim ama ikinci yani asıl sorunum kızımın ayaklanması tam yürüyemesede ''yakın zamanda yürücem ve bu çektikleriniz yanında hiç kalacak''misali daha şimdiden anamızı ağlatmasıdır.Çeken anneler bilirler, hele ki çocuğu hareketli anneler eminim daha iyi bilir ve beni daha iyi anlarlar, bir çocuk birden fazla heryerde olmayı ister ve bunu da icra edebilirse 1) anne ne yapabilir 2) anne nasıl yapabilir 3) annenin nasıl bir ruh hali vardır.
Sorarım anneler ne yaparsınız? Nasıl yaparsınız?
O deli gibi ağlama nöbetleri, nedensiz çığlıklar, sebepsiz gözyaşları... Evet bunlar da çok zor ama şimdi başına birşey gelecek diye ödüm kopuyor-du ki 2 gün önce başıma geldi. Arkadaş ziyaretimde, çocuğuma da dikkat de ettiğim halde, ondan çok uzakta olan, masa üzerinde, değil onun uzanarak masanın üzerine bile çıksa yol katetmek zorunda olduğu bir noktada duran kahve fincanını, çizgi filimlerdeki karakterler gibi arkasında duman bırakarak masaya gitmiş ve örtüyü çekerek fincanlardan birini üzerine dökmeyi başarmış. Hani hep biliriz ve yüzyıllardır söylenir gençken bir kulaktan girer birinden çıkar. Evlenince farkına varılır, çocuğun olunca da özlü sözdür diye üstüne basa basa savunulur. ''Anne olunca annenin değerini anlarsın.''

Hakikaten özlü sözdür....yaşadım....
O anı anlatamam. Ben de yandım, ciğerlerim yandı, yaşadığı acının belki de yüzbin kat fazlasını yaşadım. Elim ayağıma karıştı ama çok fazla paniklemedim, arkadaşım üzerini soydu bende bulduğum ilk musluktan önce üzerine sular attım ki bu sayede derin yanıklardan kurtuldu. Sonra da buz koyduk ve tabi hemen doktora... Allah onları eksik etmesin, olmasalar ne yaparız bilmem. İşte tam anlamıyla en özlü söz anne olmak, bir yandan dünyalara bedel, bir yandan ömre. Allah evlatlarımıza uzun uzun ömürler versin, sağlıklı sıhhatli hepsini ailelerine bağışlasın.

Ben de artık daha daha tecrübeli bir anneyim, çocuğuma birşey olmadığı için de hala çok şekerim.

 
Toplam blog
: 4
: 1884
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

1981 İstanbul doğumlu, 3 senedir evli ve bir kız çocuğu sahibi 6 senedir de diyabet (şeker) hastası ..