Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '17

 
Kategori
İzmir
 

Antalya’da İzmirli Olmak

Antalya’da İzmirli Olmak
 

Yarım asırdır yaşamımda Antalya. Son beş yıldır ise daha çok vakit geçiriyorum onunla. Aslında nefret ediyorum mavisinden; ama bir nevi başkaldırı benimkisi, istiyorum ki hep duysun grinin nefesini.

Şimdi giriş paragrafından benim İzmirli olduğum anlamı çıkmasın! Tamam, annem İzmirli; ama boğaz çocuğuyum ben, Büyükdereliyim iftiharla.

Ailede Antalya’yı seven pek yok! En son da Yorgo Dayı ile Angel Anne kaçtı Urla’ya, dönmekten bahsetmiyorlar. İzmir’in havası, suyu, mezeleri, yemekleri, hoşsohbet insanları, zarif kadınları bambaşka elbette. Antalya ise doğurgan bir köy! Çıldırmışçasına ürüyor insanlar. Kadının karnında bir tane, ittiği pusette bir tane ve pusete tutunarak yürüyen bir tane daha. Karnındaki ikiz olsa bayram edecek! İş yok, para yok; ama yirmilerinde anne baba ve üç dört çocuk aynı çorbaya kaşık sallıyor. Neyin peşinde oldukları muamma! Bir gecede traktörden inip Porsche cipe geçenler de ayrı facia! Mıçının altında kilim, aynada asılı plastik gül, vites topuzunda tespih!

İzmir ise muhteşem. Duruşuyla, Batılılığıyla, insanlığıyla. Ailemizin İzmirlisi Selen. “Sana rağmen sevmiyorum Antalya’yı.” diyor. Maviyi seven Elçin de artık kankişini destekliyor.

Şu günlerde en güzel zamanına girmekte olan Antalya’yı ruhen terk ediyoruz.

Antalya’da yaşayan MB yazarı İzmirli bir arkadaşımın yıllar önce söyledikleri de aklımda: “Bu şehri hiç sevmiyorum Ata.” İzmir’i anlatan harika blogları vardı, özellikle de ün salmış kızlarının hayata kocaman bir pencereden bakışını.

Cahit Külebi’nin dizeleri geldi aklıma: "İzmir'in denizi kız, kızı deniz / Sokakları hem kız hem deniz kokar."

Az koşmamış anacığımın peşinden babam. Kandırıp da zor getirmiş İstanbul’a. “Annenin gülüşündeki esintiyi görüyor musun oğlum? Bu sadece İzmirli kadınlarda vardır.” derdi hep. Onlarınki gibi bir aşk görmedim ben.

Annemde, teyzelerimde gördüklerim ve yeni nesil Selen’de tespit ettiklerimle bir de ben anlatayım mı şu Amazonları;

- En beğendiğim yanları, zekâları; asla ispatlamalarına gerek duymazsınız.

- Öz güvenleri yüksektir, diyeceklerini esirgemezler.

- Çok sıcakkanlıdırlar. Yüzlerinden gülümseme eksik olmaz.

- Tatlı dillidirler.

- Vicdan sahibidirler, kocaman bir yürekleri vardır.

- Eğlenmeyi severler. İyi yemekten, güzel mekânlardan hoşlanırlar.

- İyi sırdaştırlar.

- Kin tutmazlar.

- İçlerindeki fırtınayı dışa vurmazlar. Hayata hep pozitif bakarlar.

- Her daim bakımlı ve doğaldırlar, ne giyseler yakışır.

- Bakışlarında dahi bir zarafet vardır.

- Düşüncelerinin arkasındadırlar, zaaflarına yenilmezler.

- Kitap okumayı severler, entelektüeldirler.

- Maceraya ve özgürlüklerine düşkündürler.

- Espritüeldirler.

- Dobradırlar, hatanızı çekinmeden yüzünüze söylerler.

- Güzellikleri aile mirasıdır, korumasını bilirler.

Vesselam; kadın gibi kadın, insan gibi insandırlar.

Şimdi, “Antalya’da İzmirli Olmak ile ne alaka?” diyeceksiniz: Dün akşam Angel Anne aradı, “Biz İzmirli olduk, dönmeyeceğiz Antalya’ya!” dedi.

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..