- Kategori
- Yazılım
Arama motoru optimizasyonu
Arama Motoru Optimizasyonu Tarihi
backlink Tarihi
Backlink arama motorları kurulduğundan beri ortaya çıkmış bir kavramdır. backlink çalışmalarının temelinde arama motorlarının bot algoritmalarına yön veren temel kavram olarak gözükmektedir. İlk arama motorlarının temel amacı dosya paylaşımı ile ilgili bir web sitesi kurmaktı fakat çalışmalar internette bir dizin ihtiyacı olması gerektiğini gösterdi ve ortaya modern Yüzyılın buluşu arama motoru ortaya çıkmıştır. (Alta Vista)
Algoritmalar internet Dizin oluşturulmasında temel kaynak olarak ortaya çıkmış ve bu algoritmaları uygulayacak bot sistemleri ortaya atılmıştır.
Algoritmalar
Bilgisayar ve Matematik biliminin bir işi yapılması için önceden tanımlamalar yapılması ve bir başlangıç noktasından başladığında, net bir şekilde belirlenmiş bir son noktasında sonlanan sonlu işlemler kümesidir. Algoritmaların tümü bilgisayarlar tarafından işlenmekte ve takip edilmektedir.
Örnek Bir Arama Motoru Algoritması;
A0 –> Başla
A1 –> Sıralama=0 (Sırlama İlk Sıfır olarak Başlar)
A2 –> Puan=? S=S+Puan (Puan Giriniz , S’ ye Puanı ekle ve S’yi Göster)
A3 –>Sıralama=Sıralama+1 (Sıralamaya 1 ekle ve Sıralamayı Göster)
A4 –>Sıralama < 4="" ise="" a2="" ye="" git.="" (eğer="" sıralama="" 4’="" den="" küçük="" ise="" adım="" 2’ye="">
A5 –>P=S/4 (Puan için Sıralamayı 4’e Böl)
A6 –>P’ yi Göster. (Puanı Göster.)
A7 –>P’nin Değerini Oluştur.(Puanın Sıralama Değerini Oluştur.)
Not: Bu Arama motoru algoritması tamamen özgün hazırlanmıştır. Hiçbir arama motoru algoritması referans alınmamıştır.
Botların Çalışma Prensibi
Algoritma değerleri oluşturulduktan sonra bu değerleri kontrollünü sağlayabilmek için değerlerin toplanması gerekmektedir. Bu değerleri botlar aracılığı ile toplanır ve bilgisayarlar algoritma değerlerine gore verileri değerlendirmektedir.
Arama motorlarının çalışma prensipleri bu şekildedir. Düşünüldüğü zaman basit bir işlem olarak gözüküyor olsada, arama motorları bu işlemleri değer belirtemeyeceğimiz kadar internet sitelerine uygulamaktadırlar.
Arama Motoru Sıralamasının Oluşturulması
Bütün Bu işem yapıldıktan sonra arama motorları kendilerini özgü olan sıralamalarını meydana getirmektedir. Birçok arama motoru tekel durumunda olan arama motorlarının prensiplerini alt yapılarını kullanarak sıralamalarını oluşturmaktadır.
Dünyada ilk arama motoru dizinini oluşturan Alta Vista kuruluşudur.
Arama Motorları Sıralamasında Seo Çalışmalarının Önemi
Arama motorları algoritmada ki herbir kriterinin web sitelerinde ki uyumlarını dikkate alarak sıralama oluşturmaktadırlar. Seo faaliyetleri de arama motorlarının bu beklentilerini karşılamaya yönelik faliyetlerin tümünü içermektedir. Seo çalışmaları ilk olarak site içi optimizasyonu ile başlamış ve bu faaliyetlerde yürütülmüştür. İlerleyen yıllarda Seo çalışmalarının yalnızca web site içi ile ilgil olmadığı anlaşıldı ve yapılması gerekenin aslında dış linklemede olduğu görüldü.
Neden Dış Linkleme
Neden Dış Linklemenin gerekli olduğunu dilerseni örneklerle açıklamaya çalışalım.
Örnek;
www.backlinkdestek.net adlı bir web sitemiz var bu sitenin kodlamasını arama motorlarının beklentilerine tam anlamıyla cevap veren bir tasarım oluşturduk ve düzenli olarak arama motorları 5 kere sitemizi ziyaret etsin; Fakat sıralamada istediğimiz yerlerde değiliz sitemiz 150. Sırada bunun nedenini araştırdığımız zaman karşımıza arama motorlarının yönlendirilimesi sağlanamadığını göreceğiz. Dış linkleme sitemizi için başka sitelerden arama motorlarına karşı referans olmasını istememizdir. Güçlü bir web sitesinden referans aldığımız takdirde arama motorları sitemizi 50 defa ziyaret edecek ve buna bağlı olan hak etmiş olduğumuz sıralamada ki yerimizi almamızı sağlayacaktır.
Seo Faaliyetleri Kaça Ayrılır?
Seo faaliyetleri birçok yönlü düşünülebilir. Biz bunu 2 Kategoriye ayırarak değerlendireceğiz.
1. Site içi Optimizasyon
Site içi optimizasyon Site nin kodlaması, özgün içerik paylaşımı, site içinde oluşturulan link döngüsü, referan olduğumuz diger siteler, trafik kaynakları şeklinde sıralanabilir.
a) Site içi Kodlama
Site içi kodlama arama motorlarının web sitemizi ziyaret ettiği zaman tamamen rehber niteliği taşıyan bir yapıdır. Kodlamamız ne kadar detaylı ve anlaşılır olursa arama motoru site puanımızı bir o kadar yüksek tutacak ve sitemizi değerlendirecektir.
Bir Kodlama Örneği;
B) Özgün İçerik Paylaşımı
Özgün içeri web sitelerinin arama motorlarında yükselmesi için en önemli kaynak çalışmalarından birisidir. Web sitemizi arama motorları ziyaret ettiği zaman ne kadar yeni ve özgün içerik görür ise o kadar Sıralama puanımıza fayda sağlayacaktır. Arama motorları sürekli olarak aynı içerikle karşılaşması durumunda sitenin ilgisiz olduğunu ve herhangi bir amacı olmayacağını düşünecektir. Diğer türlü farklı sitelerden copy paste şeklinde yapılan çalışmalarıda spam olarak görecek ve sitemize ceza uygulayacaktır. Özgün olmak amacıyla yapılan çalışmalarda dikkat edilmesi gereken sitemizde istikrar sağlanmasıdır. Bir günde 365 özgün içerik girerek 1 yıl boyunca hiçbir şey yapılmamasından ziyade hergün 1 adet özgün içerik girerek 365 günde 365 özgün içerik çalışması yapılması sitemiz açısından arama motorlarına karşı daha büyük yarar sağlayacaktır.
C) Site İçi Link Döngüsü
Konu içerisinde ki linkleme ve kodlamada yapılan linklemeler sizlere arama motorlarında ki sıralamanız olarak geri dönecektir. Burada arama motorlarının göndermiş olduğu botlarının anlam çakışmasına ve sürekli tekrarlı bir link döngü oluşturulmamasına dikkat edilemesi gerekmektedir.
-Anlamca Çelişeme
Özgün bir makale yazdınız ve bu yazınız Backlink ile ilgili olsun. Backlink makalenizin içerisindenSamsun nakliyat kelimesinde link çıkışı sağladınız; Buraya kadar yapılan her çalışma düzgün fakat bot özgün makalemizi çekerken karşısına bir link geliyor ve backlink ile toplamaya başladığı verileri bir anda Samsun nakliyat kelimesine yönlendirilmek zorunda bırakılıyor. Burada bot (örümcek) anlam karmaşasına kendisini düşürmemek için yazmış olduğumuz Özgün makalenin puanını düşürüyor ve bilgisayara gittiğim makalede alakasız yönlendirmeler oluyor şeklinde bildirimde bulunuyor ve buda sizin özgünlüğün yanında kurnazlık yaparak farklı bir siteye zorunlu yönlendirme yaptınız algoritma tarafından değerlendiriliyor. Peki bunları yapsamda siteme birşey olmuyor diye düşünebilirsiniz fakat bunlar toplandığı zaman sıralamada ki yerinizi değiştirecek hatta PageRank değerinizi düşürecek bir seviyeye getirmektedir.
- Tekrarlı bir link döngü
Özgün makalelerimizde veya site içi kodlamamızda dikkat etmemiz gereken önemli durumlardan bir tanesidir tekrarlı link döngüsü.
Tekrarlı link döngüsü nasıl yapılıyor.
2 adet özgün makale paylaştığımızı düşünelim ve bu makalelere karşılıklı linkler verelim botlar sitemizi ziyaret ettiği zaman bu linkler arasında sürekli gidip gelecek ve aldığı verileri algoritmaya uyarlaması esnasında bu sitede diğerlerine gore 2 katı bir sürede verileri toplayabildim nedeni sürekli beni kendi linkleri arasında dolandırdır farklı bir içerik bulunmuyor ama linkler hep birbirlerine gidiyor şeklinde uyarlama yapacak ve buda algoritmada gereksiz linkleme olmasından dolayı Site puanımızın düşmesine yol açacaktır.
D) Sitemize Referans Olan Siteler
Sitemiz değerlendirilme aşamasında arama motorlarının ziyaret sayısı ve ne kadar sürede ziyaret ettiği çok önemlidir. Bir kere arama motorunun ziyaret etmesi ile Yüz kere ziyaret etmesi sıralama açısından çok büyük bir öneme sahiptir. Bu ziyaretleri çoğaltmamızın başında da Dış linkleme yani bize referans olan site kaynakları gelmektedir. Sitemize referans olacak siteler ile çalışma esnasında öncelikle dikkate edeceğimiz aynı sektörden siteler olmamız gerekiyor. Ayakkabı satıyor isek ayakkabı satan farklı bir firmadan referans olmasını istememiz gerekemektedir. Referan sitenin en Güçlü özelliği trafik kaynaklarının Güçlü olması ve konumunda otoriter site olması gerekmektedir. Örnek verecek olursak Samsunhaberi sitemiz var ve buna referans site arıyoruz bunun için en iyi referans hangi site olacaktır; tabi ki türkiyede haber sitesi sektöründe otoriter olan bir site gibi düşünülebilir.
E) Trafik Kaynakları
Arama motorlarının sıralama oluştururken dikkat ettikleri en önemli faktördür. Aynı sektörde iki web sitesini ele alalım. Birinci web sitesinin Hit sayısı 40K olsun ve sıralamada 10. Sırada olsun PageRank değeri ise 2 olsun, İkinci web sitesinin Hit sayısı 20K ve sıralama 3.sırada olsun PageRank değeri ise 6 olarak düşünelim. Bu iki site arasında bir tezatlık bulunuyor düşünüldüğü zaman çünkü 1. Sitede olması gereken değerler 2. Sitede gözüküyor,
Bunun nedeni 1. Site hitini farklı sitelerden gelen ziyaretçilerinden alıyor. 2. Site ise arama motorundan gelen ziyaretçileri ile hitini sağlamaktadır. Hitinizin arama motorları açısından önemi kaynağının nereden geldiğidir.
Yazar
Özgür ALTUN
Backlinkdestek.net Ekibi