Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Arşivlik bir Albüm: Çocuk Diskosu

Arşivlik bir Albüm: Çocuk Diskosu
 

Sevgili Hakan Eren çok teşekkür ederim...


7'den 70'e aslında her birimizin kendi çocukluğunu yakalacağı 'ÇOCUK DİSKOSU' albümünde yer alan birbirinden güzel 12 klasik çocuk şarkısı OSSİ MÜZİK etiketi ile tüm müzik marketlerde ve dijital platformalarda yerini aldı.
 
DJ.SERDAR AYYILDIZ ve DJ.SELAMİ BİLGİÇ klasik ve çok bilinen; Kırmızı Balık, KiKiKi KoKoKo, Baltalar Elimizde, Say Bak, Bak Postacı Geliyor... gibi çocuklar arasında popüler olan çocuk şarkılarının her birini günümüzün farklı disko soundlarıyla yeniden düzenlediler. Popüler ve çocukların çok sevdiği isimler ilk kez çocuk şarkılarını kendi tarzlarında yorumlandılar..
 
Merhaba, Çocuk Diskosu albümünün hazırlanma fikri nasıl ortaya çıktı ? 
 
Merhaba, asıl yola çıkış sebebim çocukların çocuk şarkısı dinlemesi gerektiğini düşünüyordum. Çocuk şarkılarını radyo programlarında arada çalıyorum, onlardan birisi olan küçük Ayşe’yi çalıyorken şuan albümde yer alan dj’lerden Selami bilgiç’le teleskopta sohbet ederken neden remix yapmıyorsun diye bir şey attım. Yeşim Salkım’ın yeni albümünü hazırlıyorduk, Yeşim’e kızın yaptığımız şarkıyı dinliyor mu dedim, çünkü çocuk tepkisini merak ettim. Kızım Ada Lady Gaga ve Rihanna dinliyor dedi, madem öyle çocuklara çocuk şarkısını o alt yapılarla neden vermiyoruz kendi şarkılarını dinlesinler diyerekten o dakika fikrimi Yeşim’e söyledim, çok güzel proje bunu yapmam gerektiğini belirtti. Aslında dj projesi yapmak istedim çünkü çocuk partilerinde çalınacak şarkılar yok hep klavye ile yapılmış, dj partisi olabilecek şekilde düşündüm Serdar Ayyıldız ve Selami Bilgiç’le yola çıktım.
 
Türkiye’nin önemli isimleriyle çalışırken zorlandınız mı ?
 
Bazı zor yanları oldu fakat hangi sanatçıya projeyi anlattıysam çocuklarla ilgili bir şey olduğundan dolayı çok az insandan reddetti ve çocukların şuanda sevdiği sanatçıları, klipleri dönen, şarkıları dinlenen, müzik listelerinde popüler kişileri seçmeye çalıştım. 2 kişiye bu proje içinde kırıldım ve üzüldüm, birisi Aydın Kurtoğlu diğeri Gökçe önce evet deyip alt yapılara kadar hazırlatıp sonra vazgeçtiler, hiç sorun değil. O parçaları seslendirecek çok sanatçı yer almak istedi ama bu birinci bölümdü.
 
Tepkilerden memnun musunuz ?
 
İnanılmaz güzel tepkiler geliyor, albüm çıkmadan 1 hafta önce albümün flash ismi şimdiye kadar çok teklif almış ama hiçbir albümde yer almayan Hande Ataizi sürprizdi, ilk onun şarkısını çıkardık tepkileri görmek için, beni en çok mutlu eden anaokulu ve çocuklarla ilgili eğitim yapan hocalardan gelen mail ve mesajlardır, çok sevdiklerini çocuklara çalacak şarkı bulamadıklarını yeni şarkı dinletmektense bunları dinleteceklerini belirttiler. 8 ay uğraştım bu projeyle çok yoruldum, bu tarz övgüleri duydukça yorgunluk gidiyor.
 
Klip çalışmaları devam edecek mi ?
 
Türkiye’de yapılmayan bir şeyi yapmaya çalışıyorum. Albümde 12 tane şarkı var, 7 tanesi şuan yayınlandı geri kalan 5 şarkının 2 tanesine klip çekildi çoğununda montajı bitti, her hafta biri yayınlanacak 12’ye tamamlamak niyetim, animasyon klipler yapmaya çalışıyoruz. Normal klipler gibi değil çocukların sevebileceği hareketli ve renkli klipler yapmaya çalışıyoruz. Kliplerimizi Gökhan Özdemir çekiyor müzik sektöründe en parlayan yönetmenlerden, animasyonlarımızı - after effects’lerimizi Volkan Budak yapıyor.
 
Önümüzdeki günlerde konser yapılacak mı ?

Albümün medya tanıtım sponsoru Kral pop tv şuanda konserini hazırlıyor, bütün sanatçıların çıkacağı çocukların olduğu büyük bir parti içerisinde konser hazırlıyor ve bu konserde Kral pop’tan naklen yayınlanacak, tarihi henüz netleşmedi. Albüm çıkınca çocuk partileri için teklifler geldi 12’si ile anlaşmak üzereyim

Şarkıları seçiminde dikkat ettiğiniz noktalar var mı ?

Şarkıları seçerken en popüler olanları ve kendi çocukluk dönemimdekileri seçmeye çalıştım, liste yapmıştım sanatçılarımız oradan şarkıları seçtiler.

Albümün devamı gelecek mi ?

Albüm çıktığı gibi Gezegen Mehmet – Kral pop sıkıştırmaya başladı ikincisini yapalım diye, benim bir projem var onu hazırlayacağım. Sonra ikincisini yapmaya niyetim var.
 
Albümde yer alan sanatçıların görüşleri;

KENDİ; Bu projenin nesilden nesile aktarılacak bir proje olduğunu düşünüyorum ve özellikle beni yakinen takip eden çocuk hayranlarım için çok güzel bir armağan olduğunu düşünüyorum.

Günümüz çocukları için çok iyi yapılandırılmış bir şarki olduğu geri dönüşlerini aldım,şimdiden pek çok proje teklifi gelmeye başladı bile. Çocukluğumuzdan ani kısmı bende eksik kaldı…
 
İRFAN ÖZATA; Merhaba, bu albüme çok sevdiğim Yavuz Hakan Tok abimin vasıtasıyla katıldım. 10 sene müzik öğretmeni adayı oldum ve okulu bitirince hep müzisyenlik yaptım. Çocuk şarkılarını bestelemek üzere ödevler alıyorduk okulda, yıllardır birçok çocuk şarkısı var ama bu soundlarda ve güzel enerjilerle Youtube baktığımızda bulamıyoruz. Projenin alt yapılarını duyduğumda hemen baltaları elime alıp şarkıyı söylemeye başladım. Bu albümde yer verildiği için Hakan abi ve Yavuz abiye teşekkür ediyorum.
 
ZELİHA SUNAL; Sevgili Hakan Eren bu projeyi hazırlarken bana da teklifte bulundu yer almam için memnuniyetle kabul ettim. Sadece benim şarkım değil albümdeki bütün şarkıların güzel tepki aldığını düşünüyorum. Çünkü çocuklar için söylenen bu şarkıların hepsi önceden klasikti. Şarkıların formunu hiç değiştirmeden müziği modernleştirilerek ve bir dj ile çalışmanın verdiği şanslada farklı formlara sokarak çocuklarımızın kafasında kalmasını sağlayacağız.
 
Çocukluğumla alakalı anım biraz üzücü aslında kardeşlerimle oynamayı çok severim erkek ve kız kardeşim var. Erkek kardeşimi bir koltuktan diğer koltuğa bacaklarımı kullanarak fırlatıyordum ve bir defa ittirdiğimde kaşını yardım iz kaldı. Annem telaş içinde odaya geldi bir taraftan bana baktı, bende kardeşime mini mini bir kuş konmuştu şarkısını söylüyordum. (Gülüyor)
 
MURAT FIRAT
 
Toplam blog
: 123
: 657
Kayıt tarihi
: 16.06.16
 
 

İletişim fakültesi öğrencisi ..