Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Artık bıçak kemiğe dayandı

Artık bıçak kemiğe dayandı
 

Biraz önce referandum için oy kullandım. Kendi kendime, "Hakari'de askerlerimiz şehit düşerken, oy kullanarak vatandaşlık görevini yapmış olmanın ne anlamı var, " dedim. Bu sarmaldan, toplumumuzu kuşatan bu ikilemden ne zaman kurtululacağız bilmiyorum. Bu kahpece oyunun, kahreden gerçekliğinden nasıl halas bulacağız onu da bilmiyorum.

Ancak askerler, polisler, vatandaşlar ölüyor. Artık bıçak kemiğe dayandı diyorum ve aklımdaki soruları sormak istiyorum.

PKK, varsaydığı kürt problemine demokratik yoldan çözüm arama iddiasında ise, bu vahşeti niçin yapıyor? Meseleye demoratik çözüm aranmıyorsa, seçime girerek parlamentoya giren güneydoğulu milletvekillerinin görevi ne? Bu saldırılarla DTP'yi ve temsilcilerini, tasfiye ettirip eylemlerini, batıya karşı haklı göstermeyi mi amaçlıyor? Eğer böyle ise, saldırıları üstlenmekte niçin nazlanıyor?

Uzun zamandan beri PKK'yı takip ediyor, zaman zaman çatışmalara giriyoruz. Gabar dağlarını ve sınır ötesini ağır silahlarımızla dövüyoruz. Hava destekli operasyonlar yapıyoruz. Fakat bütün bunların PKK üzerinde hiç bir etkisi olmadığı görülüyor. O zaman, biz nerede hata yapıyoruz? Bombaları yanlış yerlere mi atıyoruz? Dağlara taşlara rastgele mermi mi sıkıyoruz?

Konumuzla ilgili haberde, "PKK iki birlik arasındaki köprüyü bombalayarak, hedef aldığı tabura destek gelmesini engelledi" deniyor. Durum böyleyse köprü, stratejik bir geçit demektir. Başında nöbet tutan telsizli askerlerin olması, bir hareketlilik durumunda ilgililerin haberdar edilmesi gerekmez miydi?

Tarama cihazlarına rağmen mayına basan askerlerin şehadetinin, çok sık kontrol altında tutulan şehirler arası yollara bolca ve kolayca döşenen patlayıcıların izahı nasıl yapılır bilemem. Ama meydana gelen benzer olayların sayısını hesaba kattığımızda, istisna sayılabilecek sınırın çoktan aşıldığını söyleyebilirim.

Terörle mücadele için, canla başla calışan askerlerimizin bu gayretine sonsuz saygı duyuyor, bu yolda onların mutlak bir başarı elde etmelerini gönülden arzuluyorum. Onlara, bu yolda güç ve kuvvet vermesi için Allah'a dua ediyorum. Şehitlerimize rahmet, yakınlarına baş sağlığı diliyorum.

Bu temennilerden sonra, meydana gelen olaylarda PKK'ya ilaveten, başka birilerinin de parmağı olduğu gibi bir kanaat taşıyorum. Çünkü bizim askerimiz, hedeflediği düşman karşısında bu kadar açığa düşemez. İşte bu tereddüt beni PKK dışında, saldırı ve eylemler yapan bir başka örgütün varlığı inancına götürüyor. Biraz önce Hakkaride, düğün konvoyundaki bir minibüse saldırılmış, çatışmada ölen 12 askerimizden sonra iki de sivil hayatını kaybetmiştir.

Bu elim ve acı hadise bizi, Kuzey Irak'a çekmek isteyenlerin çirkin bir oyunudur diyorum. Hükümetle Genel Kurmayın, Emniyet ve istihbarat birimlerinden, bu konulardaki bilgileri alıp değerlendirmelerinin çözüm için yararlı olacağını düşünüyorum.

Resim ve haber kaynağı:http://www.milliyet.com.tr/2007/10/21/son/sonsiy12.asp

Bana inanmıyorsanız bu adresten Serdar Akinan'ı okuyun.
http://www.aksam.com.tr/yazar.asp?a=95344, 10, 156&tarih=17.10.2007

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..