Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '10

 
Kategori
Güncel
 

Aşk-ı Türkiye 'Behlül-ü Recep'

Aşk-ı Türkiye 'Behlül-ü Recep'
 

Ne demek istedi?


Aşk-ı Türkiye 'Behlül-ü Recep', "Bizim farkımız üslubumuzdur. Bizim farkımız eserlerimiz, hizmetlerimizdir..." demiş.

Herhalde dili sürçtü...

Ama dil sürçmesi de böyle olmaz ki, cümlenin tamamında da dil sürçmez ki...

Şimdi bu cümle içindeki <ı>'fark', <ı>'üslup', <ı>'eser' ve <ı>'hizmet'i kısacık inceleyelim:

<ı>fark : Çıkarma işleminin sonucu, özellik, nüans, başkalık, ayrım, ayrılık...

<ı>üslup : Stil, anlatış biçimi, yapış biçimi...

<ı>eser : Emek sonucu yapıt, yayın, iz, işaret, sert esen rüzgâr, soğuk, büyük demir çivi, evlerde kiremit altlarına konulan tahta.

<ı>hizmet : Görev, iş görme, işe yarayan bir iş yapma, bakım, özen, ihtimam, gereksinimleri karşılama ve tüketilme özelliklerine göre etkinlik.

'Bu cümle ile ne denmek isteniyor' diye düşündüm taşındım, olmadı araştırdım.

- Sonuç mu?

<ı>"Bizim başkalığımız yapış biçimimizdir. Bizim çıkarma işleminin sonucu olan ayrım ve ayrılık; evlerde kiremit altlarına konulan tahta, 'hatta' büyük demir çivi gibi işe yarayan bir işi yapmaktır..."

Valla ben böyle anladım, yorumladım...

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..