Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '16

 
Kategori
Kitap
 

Aşk rengini seçerse / Orhan Vergili

Aşk rengini seçerse / Orhan Vergili
 

"Ben sevdamı suya yazdım/Hep tertemiz kaslın diye." Orhan Vergili


“Seyre daldım semayı,

İtinayla işlenmiş.

Gece, ay ışığında,

Yıldızlarla süslenmiş.

Yaradan’ın bir lütfu,

Ay’la yıldız birleşmiş.

Şehitlerin kanıyla,

Al bayrağım özdeşmiş…”

Orhan Vergili / “Bayrağım “şiirinden

“Ben Sevdamı Sana Yazdım” isimli ilk kitabını 2008 yılında alternatif Sanat Yayınevi’nden çıkaran Orhan Vergili “Aşk Rengini Seçerse” adını verdiği ikinci kitabını Kültür Ajans Yayınları’ndan çıkarmış.

Orhan Vergili’nin “Anne ve babasının aziz hatıralarına” ithaf ettiği Aşk Rengini Seçerse isimli kitabında Güzide Gülpınar Taranoğlu’nun, Mehmet Aydın’ın, Nail Tan’ın “Şair ve Şiirleri” hakkındaki duygu ve düşüncelerini paylaştıkları bir bölüm mevcut.

Şiir her kalemde bir başka şekilde can bulur. Kimi aruz, kimi hece, kimi de serbest tarzda boy gösterir mısralarda, beyitlerde, dizelerde. Her biri faklı bir lezzet bırakır okurunun damağında.

Orhan Vergili’nin de kaleminde farklı bir tat var. O az sözle öz şeyler anlatıyor bizlere. Bunu öyle bir ustalıkla yapıyor ki küçük espriler sıkıştırıyor şiirlerinin içine ama bir o kadar da büyük düşüncelere sevk eden anlamlar yüklüyor o mini mini dizelere.

O’nun şiirlerinde kader, sessizlik, yalnızlık, sokaklar, doğa, aşk gibi imgelere rastlanıyor yer yer.

Vergili’nin dizelerindeki sıcaklık, doğallık gündelik yaşamla iç içe geçmiş şekilde. O leblebiye, kâğıda, ayakkabıya, renklere, sayılara bile şiir yazarak o imgeleri şiirine taşıyarak yeni buluşlara da imza atmış oluyor.

Genellikle enerjik bir havası olsa da şiirlerinin zaman zaman gençliğin geçip gitmesi, sevginin gücünün neler yaptırabileceği, hayallerle avunmanın gerektiği gibi temaları içeren hüzün kokan dizelere de rastlamak mümkün ve bu kabullenişte “herkesin acısı kendine” temasının altının çizildiği dikkatlerden kaçmıyor.

Genellikle serbest tarzda şiirler kaleme alan Orhan Vergili’nin dili akıcı, duru ve sade.

Birkaç yıl önce kaybettiğimiz Güzide Taranoğlu’nun (Toprak Ana) isminin baş harflerinden oluşan akrostiş -Gül Gül ki Güller Açsın- yüzünde isimli şiiri ile manevi oğlu olduğu bu değerli şairemizi yâd etmesi büyük bir vefa örneği. Böylesi kıymetli bir şaireyi ancak böyle güzel bir şiir ile anmak yaraşırdı.

Kültür Ajans Yayınları’ndan Mart 2013 tarihinde çıkan Aşk Rengini Seçerse’nin kapak tasarımı Erhan İvgin tarafından yapılmış. Kitap 94 sayfa. Kitaba ulaşmak isteyenler yayınevi ile bağlantı kurabilirler.

Orhan Vergili’nin değerli Şairlerimizden Orhan Veli Kanık’ın bir şiiri için yaptığı nazire de gözlerden kaçmıyor. İşte o şiirden bir bölüm:

“Hayaller kuruyorum,

Kurup kurup avunuyorum.

Umutlar yaşamın en güzel yanı,

Umutlarımı yüreğime ekliyorum.

(sy:29)

Ve Neyzen Tevfik için kaleme aldığı o güzel şiirinden bir bölüm:

“İki kitap bıraktı, okusun diye herkes,

İlkinin adı “Hiç”ti ve “Azab-ı Mukaddes”

Fani olan dünyadan bir Neyzen Tevfik geçti

Baki kalan kubbede hoş bir sedaymış nefes”

(sy:52)

Beni çok beğendiğim o nükteli şiirlerinden “Sürtük” ten bir bölüm:

“Bir tazeydim yollara düştüğümde,

Benimdi bütün şehir.

Gezdim durdum her yerinde,

Benimdi neon ışıklı bulvarlar,

Benimdi caddeler, sokaklar,

Yağmur, yaş demedim,

Islandım.

Çamurlara battım,

Kirlendim,

Hiç aldırış etmedim, Boyandım süslendim,

Kendimi yeniden yollara attım.”

(sy:54)

Sözlerime Orhan Vergili’nin Dünyanın incisi İstanbul’u anlattığı “İstanbul” isimli şiirinden bir dörtlükle son vereyim.

“İki sevdalı âşık Anadolu Rumeli,

Asırlardır bakışır hasretle deli deli,

Aşkı yaşarken gönül biraz özlem çekmeli,

Aşk İstanbul’da güzel insan orda sevmeli”

 

(sy:50)

KİTAP TANITIM: SİBEL UNUR ÖZDEMİR

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..