Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '08

 
Kategori
Şiir
 

Aşk Ritimleri-II

Aşklar da ağaçlar gibidir
Büyüdükçe zor olur sökülmesi
Bir fidansa çocukluk aşkı
Bir çınar olur gençlikteki..

Bir fidanı sökmek nedir ki
Tuttun mu gelir eline
Ama bir ağaç olmuşsa
Kök salmışsa yerine
Sökülmez kolay kolay
Kendisi gitse bile
İzi kalır derinde..


Üniversite yıllarımda
En deli çağlarımda
Sevmiştim onu
Uzaktan da olsa...

Aşk bir kere daha
Gelmişti kapıma..
Adını söylemeyim hadi
Ama tıpkı benimki gibi
Başlıyordu A'yla..

Ama zaman aşk zamanı değil
Zaman kamp zamanıydı
Bölmüşler kamplara bizi
Zamanın siyasileri..

Karşı kamptan sevmek
Davaya ihanet demek..
Ama mümkün müdür gönüle
Ferman dinletmek..

Nerde açılmak, teklif etmek
Yanına bile yaklaşamadım
Ya Ferhat gibi dağ delip
Ya Mecnun gibi çöllere düşmeliydim.

Ya da çokları gibi
Bunu da sineye çekmeliydim.

Ben üçüncüsünü tercih ettim..

Ama her şeye rağmen
Sevgili olduk Onunla
Hatta;ben izdivacına talip oldum
Araya girse de koca karılar
Ve sahtekar hoca Ebüllaklaka
Bizim oyun bitiyordu mutlu sonla..

Neden bahsediyorsun, ne saçmalıyorsun
Bu şartlar altında ne bu manzara
Diyorsanız, şöyle:

Şair Evlenmesi'ni bilirsiniz
Hani şu Şinasi'nin eseri
İşte bir gün derste hocamız
Eseri canlandırmak istedi..

Onu Kumru yapmak için hiç düşünmedi..

Sonra sınıfta bir göz gezdirdi
Müştak olacak adamı aradı
Adı A'yla başlayana..
Gözleri benim üzerimde durdu
Gel bakalım dedi, tahtaya..

Hoca tam adamını bulmuştu ya.
Ben de bir heyecan, bir kasılma
Aynı kitaptan okuduk dialogları
Ben Müştak olmuşum O Kumru.
Ama oyundu bu nihayet
Uzun sürmedi..
Döndük tekrar hayata..
Yani
Herkes kendi kampına..

..........................................

Onu yıllar sonra gene gördüm
Okul arkadaşıydık
Mesai arkadaşı da olduk..

Evlenmişti, bir doktor çocukla..
Boylu poslu, güzel bir adam
İki de çocuk ki Ay parçası
Bir kız, bir oğlan..

Ben de evlenmiştim o zaman..

Aşkımdı, kardeşim oldu
Olması gereken de buydu..

Bir güzeli sever de
Alamazsa bir adam
Artık o ya kardeştir
Ya arkadaştır onun için

Budur bir Adama yakışan..

Okul arkadaşım -Adı başlayan A'yla
Bir ritim olarak kalbimde kalsa da
Asıl senfoni başlamamıştı daha...
 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..