Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

Aslanpençesinin ortak paydası

Ormanlar kralı aslanın, birlikte ava çıktıkları hayvanların üzerinde baskı oluşturarak tüm ‘kazanımlara’ el koyması; aslanın ‘gücüne’ bağlı olarak ortaya çıkan bir yaptırım diye değerlendirmek olası…

Güçlü olunca, ‘o’ alanda ‘gücü’ kanıtlanmışsa, pençe yiyenlerin ‘başkaldırısı’ olanaksız! Ya direnen olursa…

Ya bu gidişe ‘dur’ demek isteyen olursa…

Ya yaşamak için ‘yeme’ gereksinmesini savunan olursa; Aslanpençesini yer; değil mi?

Yer!

Susturulur!

* * *

Bu duyguları yaşayan kaç kişi var bilmiyorum ama toplumuzda aslanpençesini yememek için birçok ‘gerçeğini’ öteleyen tanıdık var; biliyorum…

Sabahın kaçında yataklarından kalkıyorlar, sormayın…

Akşam evlerine gidişini hele hiç…

Günyüzü, komşu yüzü görmedikleri günleri de sormayın; çünkü çoğu zaman görmüyorum yüzlerini, ben görsem bile ‘yoğunluktan’ kendimi gösteremiyorum…

Ne oluyor biliyor musunuz? Aslan ava çıkmış, uğraş vermiş, emek vermiş en azından…

Burada öyle bir şey yok! Salt ‘avantacılığına’ yüz bulamamaktan dolayı, bir de üzerindeki ‘etiketin’ gücüne inanarak, hani aslanın ‘ormanlar kralı’ olma özelliği gibi…

‘Düzenin kralıyım’ diyerek…

Bir de ‘siyasal gücü’ kullanarak…

Avda bulunmadan, avda yakalananlara ‘ortak’ olmak eylemi…

Haksız ‘hak’ edinme istemi…

Bu ‘insana’ özgü bir özellik olmalı…

* * *

Kaba-sabalığı sevmedim…

Tanımsız olmayı, açıklamasız olmayı, gereksinmeden bazı kapıyı çalmayı sevmedim.

Örneğin bir bankaya, tapuya, nüfusa neden gider ki insan?

‘Oradan’ yapılması, alınması, onanması gereken bir işlem için ‘oradasınız’ en azından.

Orada ki bir yüze, oradaki bir duraşa, oradaki bir bakışa ‘meraklı’ olmaktan dolayı ‘orada’ olma lüksü kimin vardır ki?

Kim buralarda ‘geyik’ yapmak için olur ya da?

Tanıyan varsa söylesin; bilelim…

Salonda bekleyen insanlarla, kapalı tutulan gişenin hangi eşgüdüm içerisinde buluştuklarını düşünün.

Bekleyen kalabalıkla orantılı olmayan ‘açık gişeden’ söz ediyorum…

O gişeden, ya da o görevliden ‘bitecek’ bir işten dolayı saatlerce kuyrukta beklemenin ‘aslanpençesi’ ile ilişkilendirilmesini de düşünün.

Alın terini, işgücünü, emek gücünü erteletme yaptırımı…

* * *

Ha aslanın av arkadaşlarını paysız bırakması…

Ha emekçinin işgücü zamanının elinden alınması..

Ortak paydada buluşuyor muyuz şimdi?

Bir ek: aslanın av arkadaşları aslan olmasa da, insanın emeğine göz diken insan…

 
Toplam blog
: 59
: 373
Kayıt tarihi
: 29.10.09
 
 

Selam ... Yaşam bir garip labirent, karışık bulunca karışıyor. Öyle çok ayrıntı var ki, onları si..