Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '15

 
Kategori
Haber
 

Aslantürk: "Bakıra vurgunum. Kaybettiklerimin hıncını, bakıra vura vura alıyorum."

Aslantürk: "Bakıra vurgunum. Kaybettiklerimin hıncını, bakıra vura vura alıyorum."
 

 

 

 

 

 

         Türkiye’nin ilk bakır  dövme aslında Samsun’lu. Uzun yıllar Ünye’de de kaldı. Hayata ilk adımları, ilk sevgileri, ilk aşkları, ilk mutluluk ve mutsuzlukları . her şeyi ilk orada yaşadı. Sonraları tekrar Ünye’ye gelip lisesinde öğretmenliğe başladım. Ünye Lisesi'ne atanmıştı

         Bakırı istediği kıvama getirip rölyefleriyle birlikte döverek işleyen  ilk kadın ustamız Hürmüz Aslantürk’leyiz. Açılış kokteylinde, Çetin Emeç Salonlarında, eserleri hakkında konuşuyoruz kendisiyle.

         Uzun uzun  Anadolu kültüründen bahsetti. Diyor ki: “Bir kere dünyanın bir başka ülkesiyle kıyaslanamayacak kadar Anadolu kültürü zengin. Bunu derken diğer ülkelerde bulunan çok üst düzeydeki heykel, resim ve diğer sanatlarla kıyaslamam mümkün değil.”

         “Asıl konu değişik medeniyetlerin Anadolu'da kurulmuş olması. Geldikleri bölgelerden bu çeşitliliği getirmeleri, bizdeki sanat envanterlerini çoğaltmıştır. Ama maalesef İslâmî çizginin bence yanlış anlaşılması, bazı sanat dallarını geri bırakmış ve köreltmiştir.” İşte durumu bir çırpıda, böyle özetleyiverdi ustamız.

         Ve kendisi şöyle devam etti: “Bende değişimler geriye gitmiştir maalesef. Belki de ben bakıra bu nedenle vurgunum. Tüm kaybettiklerimin hırsını belki de bakırdan çıkardım. Yaşanmamışlıkların, kaybedilenlerin, özlenenlerin hırsı olsa gerek bu! Bir de bakırda beni cezbeden şey o sert dokusu altında yumuşacık hatların kolayca ortaya çıkışı. Bir başka cazibesi de ben Aslan Burcu'yum. Bakır madeni, madenler içinde en çok güneşin renklerini yansıtan madendir. Orada moru, eflâtunu, kızılı ve diğer bir sürü rengi görmek mümkündür. Altın sadece sarıdır. Gümüş parlak gridir. Ama bakır daha zengin içerikle güneş renklerine sahiptir.”

         “Gelelim Anadolu kültürümüze. Ne yazık ki bu eserler dün korunamadığı gibi bugün de korunamamaktadır. Hiç bir şekilde zihniyet değişmemiştir. Değişemez de çünkü eğitimde çok yanlışlarla toplumu yönlendirmekteyiz. Hattâ eğitim adına yol bile alamamaktayız. Samsun'da çıkan sütunların evlerde temellerde kullanıldığını görmek beni çok üzmüştü”.

         “ İzmir Hatay'da bulunan eski Rum evlerinin üstüne, alttaki mekânla uyuşmayan katlar çıkılması da aynı etkiyi yaratmıştı. Pek çok sanat eseri yurt dışına kaçırılmış olup, bu müzeleri gezdiğinizde yüreğiniz sızlar ama bir yandan da orada korundukları düşüncesi ile rahatlarsınız. Yine de tarihimizi, geçmişimizi satan, atan zihniyetleri affedemezsiniz. Ben bu konuda bir sürü şey söyleyerek sohbetimizi sıkıcı hale getirmek istemem. Bu nedenle başka bir konuya girmek istemiyorum.” Dedi.

SANATÇI HÜRMÜZ ASLAMTÜRK   ( SOLDAN 2 NCİ )

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..