Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Asperger sendromu

Asperger sendromu
 

Asperger Sendromu erkek çocuklarda daha sık görülen, pek çok bakımdan yaşıtlarından ayrılmayan normal özellikleri olmasına rağmen, empati kurabilme, kendini başkasının yerine koyma, arkadaşlık kurma konusunda beceriksiz olma, ilişki başlatamama, tek taraflı iletişim, ilgi duyduğu konuda çok yoğun ve detaylı bilgi edinme, aşırı odaklanma, bazı sakar davranışların sıkça görülmesi, vücut duruşundaki gariplikler ve vücut koordinasyonunu sağlamada zorluklar gibi özelliklerle tanımlanan bir bozukluktur.

AS çocukların ebeveynlerinin birinde özellikle babalarında benzer belirtiler vardır.

Sosyal Ve duyusal Güçlükler:
-Arkadas edinme güçlügü
-Birlikte çalismada güçlük
-Yeni durumlarla karsilasmada adaptasyon güçlügü

Dil ve iletisim kurma güçlügü:
-Saka ve alaylari anlama güçlügü
-Dilin sosyal kullanim güçlügü
-Okudugunu yorumlayamama
-Vücut dili ve jestleri anmama güçlügü

Düsünce esnekliginde güçlük:
-Rutin degisiklikleriyle basa cikma güçlügü
-Empati kurmada güçlük
-Cevre edinmede güçlük

Asperger sendromunu otizmden ayıran en önemli fark, Asperger Sendromu’nda zekâ ve dil gelişiminin normal düzeyde olması ve bu çocukların zekâ düzeyinin sınır zekâ olan Zekâ Bölümü’ nün IQ=70 ve onun üzerinde olmasıdır.

Otizm ve Asperger Sendromunun bazı ortak özellikleri:
1. İletişim kurmada zorluklar,
2. Sosyal ilişki kurmada zorluklar,
3. Hayali ve yaratıcı oyunun olmamasıdır.

Bu çocuklarda, hayvanlara ya da fen konularına aşırı ilgi, uzun süreli hafızanın normal gelişim gösteren çocuklardan daha iyi olması, ışık ve ses gibi uyaranlara karşı aşırı hassasiyet gibi bazı özellikler görülebilir. Bu sendromun diğer bozukluklara göre daha fazla genetik özellikler gösterdiği ortaya çıkmaktadır.

Literatürde “Asperger Sendromu” olan çocuklar “Yüksek İşlevli Otistik” olan çocuklar ile karıştırılmaktadır. Asperger Sendromu ile Yüksek İşlevli Otistik çocukları birbirinden ayıran en önemli ölçütler:
1. Asperger Sendromu’nda iletişim ve hayal kurmada bozukluk olmayabilir, ancak yüksek işlevli otistik çocuklarda bozukluk görülebilir.
2. Asperger Sendromu’nda dil gelişiminde gerilik görülmez, ancak yüksek işlevli otistik çocuklarda gerilik görülebilir.
3. Asperger Sendromu’nda bilişsel, özbakım ve sosyal iletişim dışında uyumsal davranışları yaşına uygun gelişir, ancak yüksek işlevli otistik çocuklarda ise bu davranışlarda gerilik görülebilir.

Tedavi
AS unun özel bir tedavisi yoktur. Bu çocuklara psikoterapi, aile egitimi, davranış degiştirme tedavileri, sosyal beceri kazandırma ve özel egitim gerekir. Bu çocukların ögretmenleri de bu konuda egitilmelidir. Çocugun egitimi ile ilgilenenlere ve ailesine AS unun bir gelişim bozuklugu oldugu ve bu çocugun digerlerinden bazı farklılıklar arz edebilecegi söylenmelidir. Bu çocukların ihtiyacına göre egitim destegi ve özel ilgi gösterilmelidir. Motor beceriksizlikleri için meşguliyet terapisti, konuşma bozuklugu için konuşma terapisti, davranış bozuklugu için psikolojik danışmalık ve rehberlik gerekir. Anksiyete, depresyon, dikkat eksikligi saplantı-zorlantı bozuklug, tekrarlayan hareketler varsa bazı ilaçlar kullanılabilir.

Asperger Sendromu olan çocuklar arkadaş edinmek isterler, ancak sosyal iletişim becerileri gelişmediği için arkadaş edinemezler. Yüksek işlevli otistik çocuklar ise iletişim kurma ve arkadaş edinme isteğini göstermezler.

Saglicakla kalin.

 
Toplam blog
: 92
: 2862
Kayıt tarihi
: 14.01.08
 
 

Hatay-Antakya’da 1963 yılında doğdu. İzmir İmam Hatip Lisesinden sonra 1981 yılında aile birleşim..