Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Atam yüzündeyiz, 10 Kasım’da izindeyiz etkinliği

Atam yüzündeyiz, 10 Kasım’da izindeyiz etkinliği
 

Atam Yüzündeyiz, 10 Kasım'da İzindeyiz Etkinliği . İzmir Konak Belediyesi, Cumhur Aygün.


10 Kasım 2012 sabahı 8.20 de evden çıktık. 9'a beş kala arabayı Alsancak'ta otoparka bıraktık. Cumhuriyet  Meydanı'na koşarak gittik. 9'u beş geçe yapılan törene katıldık. Atamıza saygı duruşunda bulunduk.

9'u çeyrek geçe ‘Atamyüzündeyiz’ portresini oluşturmak için sıraya girdik. 35-40 dakika bekledikten sonra adımızı-telefon numaralarımızı listelere yazarak kaydımızı tamamladık. Kayıt için sol kolumuza mühürle '10.11.2012 izindeyiz ' yazıldı. Ardından ikinci kuyruğa girdik. Biz bu kuyrukta beklerken, portre için gerekli olan 2.400 kişilik sayı tamamlandı anonsu yapıldı. Bekleyen diğer kişiler ne yazık ki portre oluşturmaya hak kazanamadı. Bizim bu kuyruğumuz da yaklaşık 45 dakika sürdü. Portreye katılanların baştan aşağı siyah giysiler içinde olması gerekiyordu. Bazıları evlerinden siyah pantalon istedi. Bazıları ayaklarına siyah naylon poşetler geçirdi. Sonunda siyah ‘Atam İzindeyiz’ yazan sweat shirt’lerimizi aldık. Bizlere ayrıca yer numaralarımız da verildi.

Alanda  yaklaşık bir 40 dakika kadar bekledik. Herkes numara ile işaretlenmiş yerlerde durdu. Anonslarla yönlendirildik. Gözlükler çıkarıldı. Saygı duruşuna geçildi. Helikopter çekimlere başladı. Hepimiz bir heykel gibi dik durmaya çalışıyorduk. Başımız dik Atamızı anıyorduk. Ayrıca tarihe geçecek bu portrede yeralmaktan gururluyduk. İçimizde 14-15 yaşındaki gençlerden, 80 yaşındaki ak saçlı gençlere kadar tüm İzmirliler bulunuyordu. Halkın tüm kesimlerini temsil ediyorduk. Sloganlarımız sadece Atamız içindi.

Yaklaşık bir 30 dakika sonra aramızda bayılanlar da oldu. Hatta bir genç kızımız iki kez bayıldı. Tekrar devam etti. Artık üçüncü bayılmada alana dönemedi. Benim de çok yakınım bayılanlar arasındaydı. Ancak ben onu görmeme rağmen yerimi bırakamadım. Baktım kendine gelmiş kenarda oturuyor, ben saygı duruşuna devam ettim.

10 Kasım sabahı hepimiz ‘Mustafa Kemal’in askerleriydik.’ O gün bir kez daha ATAM’a bağlılık yeminimi tekrarladım. Gençlerimizden umut aldım. Geleceğe umut yolladım. ‘Atam’a sevgilerimi yolladım.

Tören bitiminde bizlere bu gururu yaşatan fotoğraf sanatçısı Cumhur Aygün’ü selamladık. Marşlarla, sloganlarla biten bu tören heyecanını bugün hala yaşıyorum.

Umut doluyum. Asla umutlarınızı yitirmeyin. Atamızın sevgisi bizleri güçlü kılıyor.

ATAM SEN RAHAT UYU BEKÇİSİYİM CUMHURİYET’in. 

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..