Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '07

 
Kategori
Sinema
 

Atatürk' ün sakalı mı vardı?

Atatürk' ün sakalı mı vardı?
 

Geçtiğimiz hafta TV'de ilk kez yayınlanan "Son Osmanlı; Yandım Ali" isimli sinema filmini izledim. Başrollerinde Kenan İmirzalıoğlu'nun oynadığı filmi genel olarak beğendim. Konu itibariyle de güzel bir film zaten. Yalnız Mustafa Kemal Atatürk rolünde oynayan oyuncu konusunda kafamı kurcalayan bir takım konular oldu.
Birincisi oyuncu ilk bakışta Atatürk'ü andırıyordu, fakat bana göre daha zayıf ve Atatürk ihtişamını taşımıyordu. Rol gereği de o vakurluğa sahip değildi.
Asıl kafama takılan, rolü oynayan arkadaşın dudak altında, yani çenenin hemen üzerinde bir sakal topağı vardı. Özellikle günümüz gençleri arasında moda olan bir sakal türüydü bu. Önce gölge mi vuruyor dedim. İnceledim, hayır, resmen sakal vardı.
Atatürk'ün gerçekten de bu stilde bir sakalı var mıydı? Benim şahsi görüşüm yoktu. O zamanlarda böyle bir sakal stilinin olduğunu da sanmıyorum.
Öyleyse, bir oyuncu, tarihte yaşamış bir karakteri oynuyorsa, birebir benzemeye çalışması gerekmez mi? Özellikle bu kişi Atatürk ise. Oynadığı rol gereği sakalından feragat edememiş mi bu şahsiyet. Hadi o genç bir arkadaş atladı. (Atlamaması lazım, çünkü Atatürk'ü oynuyorsun) Filmin yönetmeni ve yapımcıları nasıl atladı. Sırf Atatürk'e benziyor diye böyle bir arkadaşı seçmişsiniz, peki sakalını kesmesini niye söylemediniz. İnsanlar alalade roller için saçlarını kazıtıyor. Böyle bir rolde yapılacak iş midir bu? 2. Dünya savaşını konu alan yüzlerce film izledik. Hangisinde Hitleri oynayan oyuncu top sakal bıraktı veya saçlarını Amerikan stil kestirdi?
İnanın benim aklım almadı...
 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..