Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

Atatürk’ün ilginç tepkisi

Atatürk’ün ilginç tepkisi
 

Eleştiri ve tenkidin en uç noktasına varmış haline tahammül edebilmek büyük maharet ister.

Atatürk’ e atfen anlatılan yaşanmış bir hikâye rivayet edilirdi. Bu olayı Milliyet Gazetesi Hasan PULUR’ un köşesinden aktardığı şekliyle sizlerle paylaşmak istiyorum. Olur ya eleştiri ve tenkitler karşısında Büyük lider Atatürk’ün nasıl bir tavır takındığı birilerine örnek olur…

Tütünü kâğıda sararak sigara yakıp içmeyi hatırlar mısınız? Biz yetiştik; ama sarmadık.

Adamın biri kahvede sigara sarıp içmeye çalışırken keyfi burnundan gelir. Tekel sigara kâğıdı satışını yasaklamış, açık tütün de satmıyor, adam tiryaki, kaçak tütün var da kâğıt yok, mecburen tütünü gazete kâğıdına sarıyor öyle içiyor, o da berbat bir şey, kokusu dayanılır gibi değil!

Olanca hırsıyla, sigarayı yere atıp küfrü basıyor.

Kime olacak? Memleketi bu hale düşüren, kendisine keyifle sigara tüttürmeyenlere, başta Cumhurbaşkanı Atatürk'e, hükümete...

Muhbir çok, hemen ihbar ediyorlar, zabıtlar tutuluyor, lakin yasa gereği, dava açılması için, Cumhurbaşkanı'nın muvafakat vermesi gerek. Adalet Bakanı elindeki dosyayla Çankaya'ya çıkıyor, Atatürk dosyayı okuyor, Bakan'a dönüyor:

"Sen hiç gazete kâğıdına sarılmış sigara içtin mi?"

"Hayır efendim!"

"Ben içtim, o kadar berbat bir şeydir ki! Adam haklı, ben de olsam öyle yapardım, soruşturmaya gerek yok, salın gitsin!"

İlginç değil mi?...

Kaynak:http://www.milliyet.com/2006/11/10/yazar/pulur.html

 
Toplam blog
: 53
: 2753
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Eğitimciyim. Evli ve Hüseyin Kürşat ve Mehmet Çağrı adında iki oğlum var. Bilgisayar ve psikoloji..