Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Yeşil Dokunuş'un Güncesi

http://blog.milliyet.com.tr/yesildokunus

26 Ekim '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ateşli romatizmam nasıl geçti?

Ateşli romatizmam nasıl geçti?
 

Çocukken kronik bronşit ve sürekli geçmeyen boğaz ağrılarıyla uğraşıyordum. Bronşitim ve boğaz ağrılarım için dünyanın ilacını içtim desem yalan olmaz.  Bronşitimi 18 yaşına geldiğimde aktarlardan aldığım bitkisel ürünlerle geçirmiştim. Bununla birlikte çocukken yaşadığım boğaz ağrıları, bende beni  sürekli rahatsız eden bir ateş bırakmıştı. Bu ateşin nedenini defalarca araştırdım. Tabiri caizse gitmediğim doktor kalmadı. Sonunda nedenin boğazdaki antibiyotiğe dayanaklı mikroplardan olduğunu öğrendim. Öğrendiğimde 26 yaşındaydım yani aşağı yukarı 20 senedir hastalıkla beraber yaşamıştım. Bundan sonrası daha ilginç oldu benim için. Ateşli romatizmanın bütün vucudu saran özellikle de kalp kaslarını etkileyen ölümcül bir hastalık olduğunu ögrendim. Doktoruma göre en büyük belirtisi kanımdaki ASO değerinin yüksek çıkmasıydı. Bu sebepten dolayı Penisilin tedavisine başlandı. Aradan iki yıl geçtiğinde Ateş şikayetimin yerini başka şikayetler de aldı. Soğuk düşmanım haline gelmişti. Şekerli bir yiyecek yediğimde bacaklarıma adeta biri sopayla vurmuş gibi ağrıyordu. Belirli bir süreden sonra isyan noktasına geldim. İlaçları ne olursa olsun bıracaktım. Sonuçta penisilin iğneleri beni daha çok hasta ediyordu. İşin saçmalığı penisilene dirençli bir mikroba karşı yine penisilin vermekti. Kaybedecek bir şeyim kalmadığını anlayınca doktor tedavisini red ettim..

 

Nasıl iyleştim?

Sürekli beni rahatsız eden ateşle başlayan serüvenim içinden çıkılmaz bir hal aldıktan sonra ilaçları bırakmamla birlikte kantoron çayı denen bir çayla tanıştım. Kısa süreli olsa bana iylik sağlıyordu,   ateşimi kısa süreli olsa da düşürüyordu. Bunun yanında sağlıklı beslenme kurallarını uyguladım ( beyazlardan uzakdur- bol meyve ye- su iç). Önemli ölçüde aşama kaydetmiştim ama İğnelerle ARTAN ATEŞLİ ROMATİZMA hastalığım devam ediyordu. Ne zaman beyaz ekmek yesem, soğuğa çıksam ya da kötü bir yiyecek yesem veya bunları yapmasam bile hastalık ben burdayım diyordu. Nitekim kan tahlilleri de bu gerçeği de doğruluyordu. Yaptığım şeyler sadece hastalığı durdurmuştu. Bir gün internetten bu konuda derinlemesine araştırma yaparken ELMA SİRKESİNİN bağışılık sistemini arttırdığını okudum.  Elma sirkesinin C vitamani bakımdan zengin olduğu ve bağışıklığı arttırdığı yazıyordu. Hatta yazdığına göre bir kaşık elma sirkesinde bir bardak limondan bile kat kat fazla C vitamini vardı. Benim savaşım da mikrobik olduğu için vakit geçirmeden denemeye karar verdim. İki hafta gibi kısa bir sürede hastalığın bütün belirtileri kayboldu. Kan tahlilerim de zamanla düşme meyili gösterdi. Bugün kan tahlilerimde hastalığa dair en ufak belirti bulunmamakta ve de ateşim tamamen geçmiştir.

Tavsiyeler!

Ateşli romatizma çok ciddi bir hastalık. Mutlaka tedavi edilmesi gerekiyor. Bu hastalığı yapanlar devamlı şişen boğazınızdaki mikroplar. Bademcik ameliyatı olmam konusunda beni sık sık uyardılar ancak şunu söylemeliyim eğer hastalığınız ileri safhadaysa bu ameliyat hiçbir işe yaramayabilir. Sonuçta bu mikrop sadece bademciklerimize yerleşmiyor. Bu hastalığın tedavisi bunun dışında kabadan vurulan penisilin. Dirençli mikroba karşı PENİSİLİN VURMAK NE KADAR MANTIKLI?! Ayrıca penisilin gibi antibiyotikler 2 aydan fazla vurulmamalı. Çünkü kullandığınız her antibiyotik vucudunuzun dengesini bozar. bunun sonucu olarak kısır bir döngüye girersiniz. Yani hastalık ya devam eder yada daha çok artar. Örnek olarak benim hastalığım giderek artıyordu, ölümden döndüm diyebilirim. İşin ilginci saygı değer doktorlarımız antibiyotiği öbür boyu kullanacaksın diyor. Antiybiyotikleri bırakarak iyleştiğimi hatırlatmakla beraber şunu da söylemekte yarar var. İlerki safhalarda bu hastalık kalp kasını veya böbreği sarıyor. Hatta beyne bile etki ediyor. O safhada ilaç bırakmayı düşünmeyi belki de yüz defa düşünmenizde yarar var. Çünkü durumunuz oldukça kritik olabilir.

Rahatlıkla Ateşli romatizmanın tedavisi için Elma sirkesinin gerekli olduğunu söyleyebilirim. Ancak unutmamanız gereken bir şey var.  Elma sirkesi bir yere kadar etkiledir. Mutlaka yardımcı tedavi şarttır. Yardımcı tedavi ise sağlıklı beslenmedir. Özellikle bol meyve yemek, bol su içmek, bol c vitamini vucudtaki mikrop savaşını kazanmanıza yardım eder. Şekerli yiyecekler ve beyaz ekmek bu savaşta mikropların müttefikleridir. Şekerli yiyecekler vücuda girdiği andan itibaren  mikropların çoğalmasını kolaylaştırır çünkü hazır enerji ihtiyacı şekerden karşılanır. Ayrıca rafine şekerler karaciğeri yorduğu için savunma sistemimizi zayıflatır. Tam bir sonuç için mutlaka sağlıklı beslenme kurallarını uygulayınız.

Hastalık Hakkında Aydınlatıcı bilgiler

Ateşli romatizma diğer romatizma hastalıklardan farklı olarak vucuttaki enfeksiyonlardan meydana gelen bir hastalıktır. En önemli belirtisi baştaki hiçbir zaman düşmeyen sürekli bir romatizmal ateştir.  Ateşin yanında el terlmesi ve vucudtaki boncuk boncuk deri dökülmeleri veya eklemlerde görülen ani ağrılar bu hastalığın belirtilerindendir. Hastalığın teşhisi sürekli romatizmal ateşin yanında kandaki ASO değerinin yüksek çıkmasıdır. Burda unutmadan belirtmek gerekirki ASO değerinin bir defa yüksek çıkması bir şey ifade etmez. Eğer kan tahillerinde sürekli bu değer yükseliyorsa misal 200 den 300 e çıkmışsa sonraki ayda 350 olmuşsa ancak o zaman kesin teşhis konmalıdır. Sakın kanınızdaki ASO değeri yüksek diye hemen kendi başınıza karar vermeyin birden fazla doktora gitmek ve bu tahlili birden fazla yaptırmakta da yarar vardır. Ayrıca bu hastalıkta CRF ve RF gibi kan değerleri de önemlidir. Bu hastalık tedavi edilmediği zaman vucudunuza kötü davranmanız durumunda organlarınızı sararak ölümcül bir hastalık konumuna gelebilir. Özellikle internetten tanıştığım bazı insanların kalp kapakçıkları çoktan romatizma olmuştu. Ben hastalığı Penisilinleri  bırakarak yendim. Doktorlarımız bu tip hastalıklarda ömür boyu ayda bir penisilin koruması tavsiye ediyorlar. Ancak PENİSİLİN türü antibiyotiklerin vucuda zararı olduğu ve en fazla 2 yada 3 ay kullanılması gerektiği de ayrı bir gerçek. Bunun nedeni ise vucudumuza zararı olduğu kadar yararı olan bakterilerin bu tür ilaçların kullanımı sonrası etkilerini kaybettiği gerçeği. Bunun sonucu olarak vücud eko sistemi bozuluyor ve bağışıklık sistemi güçsüzleşiyor. Ayrıca Penisilinlere dirençli bakterilere karşı ömür boyu penisilin vermek ne kadar faydalı? Ancak siz yine de ilaçları bırakmayı düşünürseniz defalarca düşünmenizde fayda var. İlaç bırakmakta bünyeden bünyeye zararlı olabilir! Ancak şu ana kadar edindiğim izlenimler özellikle ilaç firmaları tarafından sömürüldüğümüz şeklinde. Neredeyse hiçbir hastalığım ilaçlardan geçmedi.  

 

Elma sirkesi nasıl kullanılır?

 

Boğaz ağrınız veya herhangi ateşli, enfeksiyon hastalığınız varsa, bir bardak suya çay kaşığı veya 5 - 6 damla elma sirkesi koyarak bunu günde en az 2 defa için. Bir iki hafta bu şekilde kullanırsanız faydasını rahatlıkla göreceksiniz.  (Elma sirkesinin özelikle boğaz hastalıklarına karşı etkili olmasının sebebi bulunduğu yeri mikroptan temizlemesi olabilir.. Denemedim ama benzer etkiyi rakı da sağlayabilir. Ancak unutulmamalıdır ki elma sirkesi içinde en fazla c vitamini içeren içecektir.)

 

önemli not: Elma sirkesini kahve kaşığına koyarak 1 bardak suya koyabilir veya bir bardak suyun içine 10 damla damlatabilirsiniz, içecek olduğu için sağlıklı bir insanda herhangi bir yan etkisi yoktur ama özellikle mide yanmanız olup olmadığına dikkat edin, eğer mide hastalığınız varsa veya asitli içecekler dokunuyorsa kullanmayın , illa ki kullanmayı gerekli görüyorsanız ara vererek kullanın. Midenizde yanma yapıyorsa herhangi büyük bir mide rahatsızlığınız yoksa damla sayısını 1 -2 damlaya indirebilirsiniz veya ara ara kullanabilirsiniz. 1 - 2 damla elma sirkesi bile hastalığınıza etki edecektir. Bu arada en şifalı ve sağlıklı elma sirkesinin ev yapımı olduğunu unutmayın.

 

 

not 2 : Özelikle Elma Sirkesinin ateşli romatizmaya fayda ettiğini veya boğaz mikroplarını yok ettiğini hemen hemen hiç kimse bilmemekte.  Çevrenizde sürekli boğaz ağrısı çekenler varsa mutlaka elma sirkesini anlatınız. Genelde geçmeyen boğaz şikayetlerinin sonu kalp kapakçığı rahatsızlıkları oluyor.  Yani bu tür bir bilgiyi insanlara hediye etmek büyük bir iylik olsa gerek. 

not 3 :

Bu konu hakkında benden daha fazla bilgi almak ve tahlil sonuçlarımı görmek isterseniz :

http://yesildokunus.blogspot.com/2011/09/atesli-romaztizmam-ve-elma-sirkesi.html

 

elma sirkesi hakkında ayrıntılı bilgi almak isterseniz..

http://www.elmasirkesi.com

 
Toplam blog
: 18
: 1779
Kayıt tarihi
: 03.01.10
 
 

Yeşil deyince aklımıza ilk gelen şey doğadır. Yeşil dokunuş yaşadığımız beton yığınların kurtulacak ..