Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '09

 
Kategori
Şiir
 

Atışmalar /Sabit İnce / Mustafa Ceylan / Harun Yiğit / Aynur İlkay / Hafize Kılıç / Nurten Kederoğlu

Geç kaldım kızdın mı karsına geldim
Karsında el pençe divana durdum
İste muhabbetten sofrayı kurdum
Üstadım iltifat gaz gelir bana Harun Yiğit


Geç kaldım bilirim beklettim seni
Affına sığındım af eyle beni
İnce yüreğinden öperim hani
Geldim sözü söze katalım dostum... H.Yiğit

Üstadımın yollarını gözledim,
İnan ki dost dizelerin özledim,
Sızılarım hep içimde gizledim,
Bildim sözü söze katalım dostum Sabit İnce

Özleyen özüne kurban olayım
Gönlümü gönlüne burdan salayım
Söyle derdin nedir bileyim
Doldum sözü söze katalım dostum-H, Yiğit

Bu aciz kurbandır kurban olana,
Gerçektir dediğim, varmam yalana,
Almanya''dan seni bize salana,
Kuldum, sözü söze katalım dostum. Sabit İnce

Elimizde olan dökülsün yani
Bizimki muhabbet gerisi fani
Bu gece burada dostum ben seni
Buldum sözü söze katilim dostum...H.Yiğit

Dökülsün dilinden inci mercanlar,
Duysun da dinlesin seni tüm canlar,
Sohbeti özleyip cama bakanlar,
Yeldim, sözü söze katalım dostum. Sabit İnce

Selam olsun gelin Aynur hanıma
Sabit İnce dostum geldi yanıma
Dertler yığınını alıp önüme
Saldım sözü söze katalım dostlar Harun Yiğit

Nurten Altınok da hayıflanıyor,
Guruptaki dostlar keyifleniyor,
Biliniz bu Harun beni deniyor,
soldum, sözü söze katalım dostlar. Sabit İnce

Seni denemek ne haddime düşmüş
Sabit İnce dostum yüreğin taşmış
Yiğit im dost için dağları aşmış
Oldum sözü söze katalım dostum.. Harun Yiğit

Denesen de hakkın senin, ustasın,
Tırpan vurup topladığım destesin,
Belki de yorgunsun, belki hastasın,
Yeldim, sözü söze katalım dostum… Sabit İnce



Dağlardan topladık pelitle alıç
Avluda yemlenir tavukla piliç
Köroğlu duymasın zalime kılıç
Çaldım sözü söze katalım dostum Harun Yiğit

Sözleri okuyup anlayanlara,
Can kulağı ile dinleyenlere,
Ozan diye bizi ünleyenlere,
Çaldım, sözü söze katalım dostlar. Sabit İnce


Kederoğlu çay demleyip beklemiş,
Gündüzünü gecesine eklemiş,
Ben de varım diye bizi yoklamış,
Buldum, sözü söze katalım dostum. Sabit İnce


Abiler abla kardeş elimde tepsi bekledim
Cay soğuyacak diye de sıcak suyu ekledim
Ablama selam gözüm yok bende bekledim
Bir şiltede bana var mi yoksa ayakta dinlerim. Nurten Kederoglu

Çekilip kenara bakmak olur mu,
Aydınlıkta lamba yakmak olur mu,
Kenara çekilip, çıkmak olur mu,
güldüm, sözü söze katalım dostum. Sabit İnce

bizlerde bir kenarda oturalım
sizler yazışın bizler duralım
dersimizi almaya kafa yoralım
belki birazda sizden akil soralım… Aynur İlkay

Dağlardan topladık pelitle alıç
Avluda yemlenir tavukla piliç
Köroğlu duymasın zalime kılıç
Çaldım sözü söze katalım dostum Harun Yiğit

Asıl içindeki gurbeti görsen,
Hasret biter eğer çıkıp gelirsen,
Memleketin havasını alırsan,
Noldum, sözü söze katalım dostum.. Sabit İnce


Sohbet için varız iste bu yerde
Bazen kalkarım hatta seherde
Gözüme uyku girmez bu elde
Yüreğimi şiir besler yad eder.. Aynur İlkay

Şiir ile doyuyorsan ne mutlu,
Seherlerde kalkıyorsan umutlu,
Sohbetimiz oldu ise komutlu,
sildim, sözü söze katalım dostum. Sabit İnce


AYAK DEGISTI

Bir Resim Köroğlu gibi ustada
Payı olsun yediğimiz pastada
Tırpan vurup topladığın destede
Sayende kendimi görür gibiyim Harun Yiğit

Köroğlu sofradan korkmuş bir kere,
O''nu da çağır ha öbür sefere,
Etme ustam benim gibi nefere,
Canımı, canana verir gibiyim. Sabit İnce


Yeniden merhaba izleyen canlar
Dost için yolları dizleyen canlar
Arada bir bizi özleyen canlar
İncenin önünde erir gibiyim… Harun Yiğit

Merhaba diyorsun merhaba cana,
Eririm, eririm hep yana yana,
Duysun, ilan ettim bütün cihana,
Harun''un ardında yürür gibiyim.. Sabit İnce


Ey Hafize Kılıç ben de yabanda
Yürümekten yırtık pabuç tabanda
Bize yer var mi senin obanda
Özledim dağını taşını yurdumun...Harun Yiğit

Kusura bakmayın sevgili dostlar
Bir ince işim vardı ne deyim bilmem.
Baktım ne de güzel konuşmuşsunuz
Tadı yürek sardı, ne deyim bilmem...Mustafa Ceylan

Bırak ince işi, katıl bizlere,
Aldırma Mustafa’m sen kem sözlere,
Uyku yağar oldu benim gözlere,
Canlı cenazemi sürür gibiyim..Sabit İnce

Mustafa hocam gelmiş sefalar ile
Ustayı görünce dönmeyen dile
Harun Yiğit çıktı bir kez bu yola
Karsısında divan durur gibiyim… Harun Yiğit.


Yorulmuş da dostum İnce ye kıymam
Hocam gelmiş iken sohbete doymam
Çekip giderseniz ben bunu saymam
Şerrimi sizlere verir gibiyim… Harun Yiğit


Kıymazsın bilirim Harun''um bana,
Ne kadar okusam doyamam sana,
Ustam olduğunu bütün cihana,
Şerrini üstümden kürür gibiyim. Sabit İnce


Şu Ceylan dağları gezmiş de gelmiş,
Diyor ki, ''Bu sohbet çok güzel olmuş'',
Mevsim hazan İnce güllerim solmuş,
Nöbeti Ceylan''a verir gibiyim... Sabit İnce

İnce'' nin inceden uykusu gelmiş
Köroğlu nerede, narası yel''miş
Dostlar demek bu kadarda güzelmiş
Sanki mum misali erir gibiyim… Mustafa Ceylan






…………..
Evladı salınca gurbete ana
Ağlayıp sığınır yaradana
Gözünde akan kanlı yaşına
Dayanır mi hiç yürekler dostum.. Aynur Ilkay

Yürektir dağları alır içine
Dayanmaz nedense evlât göçüne
Duanı yolla ey bacım gene
Dayanmaz yürekler hasrete bacım… Mustafa Ceylan

Benim anam beni yolladı ağlar
Adim aklına geldikçe cağlar
Gün geçtikçe yürek nasırı bağlar
Dayanır elbette yürekler dostum....Harun Yiğit
…………………………….


Aldım nöbetini baş üste başkan
Harun dediğin bulunmaz bir can
Sen uyu, rahat et, burada ceylan
Sustum ya vallahi çürür gibiyim… Mustafa Ceylan

İki Nurten, bir Aynur, bir de Harun var
Belli ki İnce'' de ince sorun var
Gecenin sonunda elbet yarın varır
Gölgemi peşimden sürür gibiyim... M Ceylan

Üçü bacım benim, biri kardeşim
Kusura bakmayın geç çıktı sesim
Dostluk yolunda çıksın nefesim
Seslerden atiyi görür gibiyim...Mustafa Ceylan

Sana takılmaz ki bendeki goncam
Uykusuzluk zordur bilirim İnce’m
Dostumsun elbette göğsümde goncam
Ayağına hali serer gibiyim …Harun Yiğit

Bilirim erlerden Eroğlu, Er''sin,
Hece de ustasın, sözde de pirsin,
Ulu tanrı sana muradın versin,
Sonbahar yaprağı kurur gibiyim. S İnce


Post sermekle ayak gitti Fizana,
İnanmadım bu cümleyi yazana,
Oldu mu bu senin gibi Ozan''a,
Çırağım, Ustayı korur gibiyim.

Nerede Güllüğün Gurbet Meleği
Bu bapta onun da vardır dileği
Çağır be Harun'' um ağayı beyi
Ben de buralardan varır gibiyim Mustafa Ceylan





Kaçmak için bahaneyi arama
Övücü sözleri çalma yarama
Artık evdeyim bilirsin amma
Seni bir yerlerden tanır gibiyim …Mustafa Ceylan


Ceylan hocam şimdi nöbeti aldı
Aforoz edipte Sabit i saldı
Taşının parçası kafamı deldi
Acıdı, yerimde döner gibiyim....Harun Yiğit

Ne kaçarım, ne bahane ararım,
Gelir isem kel saçını tararım,
Geç kalırsam ben de saat kurarım,
Ceylan''ı bir avcı sanır gibiyim..Sabit İnce


Kızmayın üstatlar ikiniz de kel
Sac tarayacaksan Yiğit e gel
Bende vardır artık taraklı bir el
Karsınızda ayna durur gibiyim..H Y

Sağ olasın Harun, ey kadim dostum,
Sandalye üstüne serdim ben postum,
Uyku denen işi İnce''den kestim,
Dostlarla uykuya ganır(kanmak) gibiyim..Sabit İnce

Ey Harun kardeşim güzel aynasın
İnce uyuyorken, Ceylan oynasın
Dostluk çaydanlığı böyle kaynasın
Düşmana vallahi bir ur gibiyim Mustafa Ceylan


Şiirce memleket hasreti saldı
Aynur yemeksiz karni aç kaldı
Açlık simdi geldi beni de buldu
Şiirlerle simdi erer gibiyim........ Harun Yiğit


Şimşir tarağımı aldım elime,
Zülfikarı gene taktım belime,
Düşmeyin ha sakın İnce dilime,
Muhammed yanında onur gibiyim...Sabit İnce

Uyma şu Harun'' a hadi git uyu
Uyku ki, ey canım son dipsiz kuyu
Sevgiye çiçektir Yiğit''in huyu
Çiçekle üstünü bürür gibiyim... (Bürür=kapatır) Mustafa Ceylan

Nedir istedigin kellerden be Harun
Belki dokulur seninde sacin yarin
Simdi saclarini oksuyorsa yarin
Atide bir keli kabul etmesi gerekir… Aynur İlkay



Burada sofra kurarım size,
Baklava börek açarım size,
Yanına çayımda demlenmiş yeni,
Buyurun gardaşlar yiyelim hele..Hafize Kilic

Sizler cay içerken kahve neyime
Sizle yarış yaptım bakmam boyuma
İkinizi sakın sunman oyuma
Yanınızda ayağım sürür gibiyim.....Harun Yiğit

Harun''a şu haber iyi fırsatmış:
Köroğlu İnce'' ye soğanı satmış
Tutmuş pastırmaya doğrayıp katmış
Manâsın çözülmez bir sır gibiyim… Mustafa Ceylan

Çıktık bu meydana uyku mu kaldı,
Mecnun gibi bizi çöllere saldı,
Şafak sökmek üzre, zaman azaldı,
Guruba yaklaştım ferir gibiyim...Sabit İnce


Güzeldi ey dostum atışman güzel
Bu güzellik te Güllüğe özel
Ne olur Ramazanda iftara da gel
Duanda, sözünde bir nur gibiyim...Mustafa Ceylan

Rasim hocam benim iki gözümdür
Köroğlu yokken meydan bizimdir
Bilinmez sevdaya düsen özümdür
İçten içe yanan bir kor gibiyim.. Harun Yiğit

Ne uyku kodunuz ne dünek bende,
Bu can duruyor mu acep bedende,
İnce Ozanlara olmuşsa bende (tabi olmak)
Canımı canlara verir gibiyim...

Ceylan hocam sanma İnce uyuyor
Yazdıkça yüreği coşup doyuyor
Yiğit in döşüne kel basın koyuyor
Sürdükçe elimi demir gibiyim Harun Yiğit

Sabit'' ten istedim pahalı dedi
Harun''a söyledim derdi yükledi
Saatler, zamanlar hep sürükledi
Ben de inanın uyur gibiyim… Mustafa Ceylan

Memlekette her şey ne de güzeldir
Deresinde akan suyu özeldir
Baharda dökülen yaprağı gazeldir
Alman in gözünde hep hor gibiyim.... Harun Yiğit

Er oğlu er dedik güvendik cana,
Yiyemiyom vallah, gönderem sana,
Rezil edeceksen beni cihana,
Devralıp nöbeti, koyur(bırakmak) gibiyim..

Sabit'' ten istedim pahalı dedi
Harun''a söyledim derdi yükledi
Saatler, zamanlar hep sürükledi
Ben de inanın uyur gibiyim Mustafa Ceylan



Harun''um resmine dağlar çizdin mi
Yanına imzanı atıp yazdın mı
Ceylan'' ca uykuya kurşun dizdin mi
Hayırlı geceler çamur gibiyim Mustafa Ceylan



Gözler yorulmuştur ekran süzmeden
Bilirsiniz kaçmam dörtlük yazmadan
Yeter mi bilmem ayak bozmadan
Dostların önünde kurur gibiyim.......... Harun Yiğit

Sana Antalya'' dan güneş gönderdim
Tuttum Akdeniz'' den ateş gönderdim
Uyuyan Köroğlun kardeş gönderdim
Niğde, Ulukışla şu Bor gibiyim Mustafa Ceylan

Durur, vurur bitti, hor, zor başladı,
Acep deli gönül neler düşledi,
Dayanamam yüreğime işledi,
Ozanlar içinde bir tor gibiyim.. Sabit İnce

Anladım artık noktayı koyak
Yarına bulalım yeni bir ayak
Rasim Köroğlu’ndan yemeden dayak
Uyku gelmiş ben de uyur gibiyim........... Harun Yiğit

Dedim size dostlar karıştı ayak
Buldum çıkamadım sizlerde koyak
Su yüce dağlarda yaparsan kayak
Sizin için yağan ak kar gibiyim..... Harun Yiğit

Kaç yıl var ki kar görmedim bu el''de
Yağmur iner iplik iplik her yelde
Hasret denen çile varken güzelde
Gözlerinden akan efkâr gibiyim Mustafa Ceylan

Yeter dostlar yeter, bugünlük yeter,
Sarhoşlar gibiyim, kokladım eter,
Bizler atışırken el alem yatar,
Kırk elle yoğrulmuş hamur gibiyim. Sabit İnce

Başı dumanlı su dağları çizdim
Sade bugün elli beyiti yazdım
Dostların gönlünde dolaşıp gezdim
Ben de yatacağım hamur gibiyim..... Harun Yiğit
 
Toplam blog
: 12
: 1122
Kayıt tarihi
: 25.05.07
 
 

1954 yılında Nevşehir ili Kozaklı ilçesi Gerce köyünde doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Kozaklı'da..