Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '10

 
Kategori
Sinema
 

Avatar

Avatar
 

Uzun zamandır uzak kaldığım sinema salonlarına bu kez Avatar filmiyle geri döndüm.

Çokça konuşulan, tartışılan adeta ayağa düşen filme ısrarlar sonucunda kayıtsız kalamadım.

Cumartesi günü uzun bilet arayışlarımızın sonunda ancak 00.15 gösterimine yer bulabildik. Salon tıklım tıklım, adım atacak yer yok. Dışarıdaki otopark bile saatin geç olmasına aldırmadan ağzına kadar dolu. İlk defa bu derece bir yoğunluk görüyorum alışveriş merkezinin sinema salonunda.

15 dakika gecikmeli de olsa gözlüklerimiz geliyor. Poşetler içinde getirilen 3D gözlüklerimizi takıyoruz. Gözlükler bayağı ağır. Koltuğumuza yerleştikten sonra filmin başlamasını bekliyoruz.

Dünya genelinde uzun yıllar önce sinema salonlarında uygulanmaya başlayan bu teknoloji bizlere biraz geç ulaştı. Gözlüklerle beraber ulaşılan görüntü adeta bir adım yakınımızda.

***

Ezelden beri bilim kurgu filmlere ısınamadım. Kurgulanmış dünyalar, garip hayatlar bana ters ve anlamsız gelir hep. O yüzden Star Wars tarzı filmleri de onca izleyene rağmen ben izlemedim. Yoğun ısrarlar sonucu geldiğim Avatar’ın gerçekçi ilk sahneleri beni mutlu ediyor. Önyargılı mı geldim diye sordum kendi kendime.

Sinema tarihinin en yüksek bütçeli filmi olan ve gösterime girdiği ilk andan beri en yüksek hasılata ulaşan film olma unvanını da elinde tutan film 2 saat 40 dakikalık süresi ile de koltuğa yapıştırıyor insanı.

İlk sahnelerde gerçek insanları gördüğüm “Pandora” gezegeninde dönüştürücü ile yerli halka dönüştürülen insanlardan itibaren benim için film bitti.

Görüntü kalitesi, betimlenen dünyanın derinliği ve işlenen tema dışında film oldukça sıkıcı ve yorucu geçti benim için. İnsanların neden bu derece ilgisini çektiğini de anlayamadım.

Ancak yönetmenin geçmişi (Titanik, Yaratıklar ve Terminatör) film için harcadığı para, filmin yapım süresi (14 yıl) ve işlenen konunun bütünselliği açısından film takdire şayan. Bu ölçütleri geçtikten sonra ilgiler ve zevkler ön plana geliyor. Eğer bilim kurgu, anime ve gerçekdışı bağlamsal kurgular ilginizi çekmiyorsa film beklentilerinizin dışında kalabilir.

3D teknoloji ile görüntülerin ön plana geçtiği film beni çok etkilemese de ilgilerinizi de göz önünde bulundurarak bir seçim yapmanızı tavsiye ediyorum.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..