Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Aydın usulü "yuvarlama"

Aydın usulü "yuvarlama"
 

Her gün futbol, kitap, hayvan sevgisi ve çevre yazıları eklemek olmuyor ve karın doyurmuyor. Kadın kısmı asıl yerini (mutfak) ve asıl görevini (aşçılık) unutmamalı, değil mi? Madem ki "yöresel yemekler" diye bir kategori de açmışım. Birşeyler anlatmalıyım. Elimde hazır resmi de varken... Belki bildiğiniz bir lezzettir, anlatacağım yemek. Ben ilk defa pişirdim ve yedim. Aydın'a yıllardır gidip gelmeme rağmen.

Pişirilecek malzemeyi kızım hazır olarak getirdi. Değişik bir görünümü var, elde yapılmış ama fabrikasyon görünümünde.

Paketlenip satılıyormuş.Tadı cipslere benziyor. Pişirilmesi de kolay, bildiğimiz mantı gibi hazırlanıyor. Sıcak ve salçalı suda iyice yumuşayıncaya kadar haşlıyorsunuz. Üzerine sarmısaklı yoğurtla birlikte kırmızı biber ve tereyağı kızdırıp döküyorsunuz ve afiyetle yiyorsunuz.

Bir gurme edasıyla tanımaya çalıştım içindeki tadları, galiba nohut, et, soğan, bulgur ve baharat bulunuyor... Görünüş ve içerik itibarıyla sanki bana Gaziantep ya da Antakya mutfağına aitmiş gibi geldi, ama kızım "Arnavut yemeği " dedi. Aydınlı arkadaşlar bu konuda bizi aydınlatabilirler...


Sevgilerimle!

Not: Resim kendimizin...

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..