Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '08

 
Kategori
Ramazan
 

Ayların sultanı, Ramazan

Ayların sultanı, Ramazan
 

"RESİM:ALINTI"


Hani takvimlerimiz vardı bizim… Sayfa sayfa gösterirdi günleri… Bittiğinde gün, koparılan sayfalar atılmazdı öyle… Saklanırdı, eşe dosta okunurdu an olurdu da, saklanırdı lazım olur üzerinde yazılanlar diye… Pratik bilgiler olurdu üzerlerinde, kız çocuk, erkek çocuk isimleri, o gün olan bir olay belki, akşama ne pişirileceği konusunda fikir veren bir menü, yemek tarifleri bir de…Aklıma geliverdi birden. Neden olmasın dedim kendi kendime… Oturdum yazdım bizler için… İçinde bulunduğumuz mübarek ay koksun istedim bu sayfa buram buram…

AYLARIN SULTANI, RAMAZAN

Gök kubbeden ezan sesleri yankılanır

Kulaklardan yüreklere süzülür “Allâhu Ekber “ sesleri

İlahi bir ışık aydınlatır inananları

Sevgi, hoşgörü, sabır vardır yüreklerde

Göğe döner yüzler, açılır avuçlar,

Hayat bulur dudaklarda dualar.

Tatlı bir huşu yayılır gönüllere.


Bir zeytin ya da hurma tanesi

Tat verir damaklara iftar vakti

Bir yudum su, bir parça pide

Dumanı üzerinde bir çorbadır kuruyan dudaklarda

Bir tatlı huzurdur yaşanan Ramazan akşamlarında.


Davul sesleri ile yanar bir bir ışıkları evlerin

Sahur vaktine hazırlık başlar

Niyet edilir bir sonraki gün, oruç tutmaya

Kuran-ı Kerim okunur, ilahiler dinlenir

Mest eder yürekleri o güzel ayetler.


Hoş geldin, sefalar getirdin ey Şehr-i Ramazan derken

Çabucak bitiverdi misafirliğin

Ayların sultanı, bayram oldun bu kez hanelere

Barıştırdın dargınları, unutturdun küslükleri

Çocuklar giyindi en yeni elbiselerini

Öperken büyüklerinin ellerini,

Ceplerini doldurdu bayram şekerleri

Ziyaretler yapıldı, sevindirildi yürekler

Sıvazlandı sırtlar bir sonraki Ramazan’a erişmek dileğiyle.


08.09.2008

“ŞİİR:PAPATYA650


İftar Yemeği: Düğün Çorba

Karnıyarık

Domatesli pilav

Mevsim Salatası

Güllaç

Günün sözü : Ramazan orucunu farz bilip, sevap bekleyerek oruç tutanın günahları af olur. [Buhari]

Günün armağan şarkısı: Erol Evgin-Hep Böyle Kal

Kız ismi: Şevval

Erkek ismi: Poyraz

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..