Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
Kitap
 

Ayse Kulin' den kardelenler

Ayse Kulin' den kardelenler
 

Kardelen cicegini hic gormedim. Ayse Kulin kitabinda tanimlamis. " Dogu Anadolu 'nun soguk ikliminde, kar kalkmadan acan ciceklermis. " Yasadiklari yorenin kosullarini zorlayip okumak isteyen, var olduklarini gostermeye calisan kiz cocuklari ile ozlestirmis kara topragi delerek isiga ulasan kardelenleri.

Kitap bir solukta okunacak kadar akici bir dille yazilmis. Kendilerine uzanan yardim ellerini unutmayip baskalarinin da elllerinden tutmak isteyen kiz cocuklarinin oykusu... Cok kardes olduklari icin yoksulluk icinde buyumenin acisini bilen ve evlenince tek cocuk sahibi olmak isteyen kiz cocuklarinin hikayesi ... Bu kizlarimiz sanirim sayin Basbakanimizin uc cocuk dogurun onerisine hic bir aman uygulamayacaklar. Bu guzel kizlarimiz cektikleri zorluklardan sonra basariya ulasacaklarina inaniyorlar.

Bir cogu ebebeynlerinden birini yitirmis. Her ikisi yasasa bile baba genellikle issiz ya da dar gelirli. Bir cocugun ortak noktasi cocuklarinin okumasini istemeleri. Bazilari yasadiklari cevrenin ve akrabalarin baskisi ile karsi gelmis ama zeka fiskiran genc beyinlerin heba olmasini istemeyen ogretmenler yerel yonetim gorevlileri aileleri ikna etmisler Ayla, Suna, Nursen (benim adimdan da birisi vardi kitaptaki kizlarin adlari arasinda ) Aysu ve daha niceleri ...

Bu cocuklar CAGDAS TURKIYE'NIN CAGDAS KIZLARI projesi ile burs verilerek cesitli okullarda egitim gormeye baslamislar. Hepsinin bir hedefi var.

Sayin Ayse Kulin bu kitabin satisindan gelecek geliri bu projeye bagislamis. Ne buyuk bir yucelik.

Ben yoksulluk icinde; orta okulda okul aile birliginin verdigi giyeceklerle ve iki yazili ve sozlu sinavdan gecerek ogretmen okulunda yatili olarak okudum. O kiz cocuklarinin duygularini cok iyi anliyorum. Kiz cocuklarini okutmaya ant etmis bir annemiz ve babamiz vardi. Babam "sirtimdaki ceketi satar sizi okuturum ." derdi. Sabit bir isi yoktu. Annem gece gunduz elbise dikti baskalarina . Ta ki kirk yaslarinda olene kadar.

Benim sabit bir gelirim yok ama elimden geldigince ulkemdeki manevi cocuklarima yardim ediyorum. Birine ayakkabi yollamistim . Hemen mektup yazmis. " Paket icin tesekkur ederim. Ayakkabim su cekiyordu ama simdi sicacik. Senin icin dua ediyorum. " diye yaziyordu mektubunda. Cocuklarim nerede mi Agri 'da, Van 'da Hakkari' de, Ankara'da, Tunceli de ve daha bir kac ilde daha ...

Mutluyum onlara kucuk de olsa bir seyler yollayabildigim icin .

Belki yukarida sozunu ettigim kitabi halihazirda aldiniz ve okudunuz. Sizlerin de corbada tuzunuz var. Corbaya tuzu olmasi isteyenler lutfen kitabi edinin ve okuyun o guzel kizlarin hikayesini.

Saygilarimla

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..