Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Az ve tadında.

Az ve tadında.

Herşeyi tadında bırakın.

 

 

Zamanınız ve enerjiniz size aittir. Asla başkaları için gereğinden fazla harcamayın. Sonra ben istemedim sen yaptın olur. Bir günde yorulursunuz, dinlenmek istersiniz o zaman tüm yaptıklarınız yok olur. Akılda yapmadığınız o bir gün kalır karşı tarafın.

Kendinizi ziyadesi ile yıpratmayın. Yıpranmış bir bedenin ve ruhun ne kendinize ne de ailenize ve çevrenize faydası olur. İnsan, bencildir. Kullanmayı sever. Rahatı sever. Yapan biri var ise onu istekleri bitmez. Siz yardım ettiğinizi düşünürsünüz oysa o sizden yararlanandır, yapmadığınızda bozulandır.

Azı karar çoğu zarardır. Atalarımız ne söylemişlerse doğru söylemişlerdir. Ne yapayım benim huyum böyle demeyin. İnanın bu da acizliktir. Yok hiçbir şey yapmayacağınız anlamında değil benim söylediklerim. Sadece tadında. Bırakın insanlar kendi meselelerini kendileri iyisi ile kötüsü ile halletsinler.

O beceremez. Öyle bir şey yok herkes iş başına düştüğünde becerebilir.

Benim bir arkadaşım üniversiteden sonra hemen evlenmiş, çocukları olmuş mutlu mesut yaşarken, eşi bir başkasını tercih etmiş, ayrılmak istemişti. Arkadaşımın en büyük korkusu neydi biliyor musunuz?

“Ben elektrik faturası nasıl ödenir, su nasıl halledilir, alışverişte nereden ne alınır bilmiyorum ki.”

Çünkü eşinin ellerine bıraktığı yapması gerekenleri yapmadığından boşlukta kalmıştı.

Oysa eşi gitmişti.

Sevgisinin bittiğini söylemişti.

O ne derdine düşmüştü.

Panik.

Ben yapamam ki.

Aradan zaman geçti. Her şeye alıştı. Hemde en iyisini yaptı. Mesleğine döndü. Kapandığı evinden dışarı çıkmasını öğrendi. Hani yapamazdı. Fırsat verilsin ya da mecbur olunsun herkes herşeyi yapar. Onun için, benim evladım yapamaz, kardeşim bilmez, arkadaşım anlamaz demeyin. Kendinizi de harap etmeyin.

Tekrar ediyorum.

Yıpranmış bir bedenin, eskimiş yorgun bir ruhun inanın kimseye faydası olmaz.

Az ve tadında.

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....