Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '17

 
Kategori
Şiir
 

Azerbaycan'lı Şair Nazile Gültaç

Azerbaycan'lı Şair Nazile Gültaç
 

Doktor,  şair, tercüman Nazile Gültaç  Azerbaycan Yazarlar Birliği üyesi  ve Başkanlık ödülü sahibi  olup, kendi anlatımıyla özgeçmişi şöyledir: 
 
“Doktor, şair , yazar, tercüman. Azerbaycan Yazarlar Birliyi üyesi. Türk halkları edebiyatının Azerbaycan’da tebliğine ve edebi uğurlarına göre Mahmut Kaşkari adına Beynelhalk fondunun "Şan Yarlığı" ödülünü almıştır. " Suya yazılan sevda", " Yeşil pıçıltı", Dodaktan kalbe" " Ben gönlümü bilmez miyim" şiirler kitabı  yayımlanmıştır. Prezident mükafatçısıdır. 
Nazile Gultac’ ın şiirlerinden 3 örnek sunuyorum şiirseverlerin beğenisine. İlk iki şiiri kendisi Anadolu Tütkçesine çevirmiş. Ancak İNANDIM AYRILIĞA adlı şiiri orijinal şekliyle sunuyorum.
 
Acaba diğerleri de orijinal şekliyle çevrilmeden okunsa daha mı iyi olurdu bilmiyorum. Olmazsa daha sonra  orijinal halleriyle de okuruz.
 
 
BANA  BİR  SÖZ  SÖYLE
Bana bir söz söyle-
Kanadında uzaklara gideyim.
Nerede olsam,
O söze secde edeyim.
O söz içimi ısıtsın.
Sensiz beni konuşdursun.
O söz heykele dönsün,
Gözlerime görünsün!
Sıcaklığına  bürünüp
kendimi  avutayım.
Bu dünyanın ağrısını,
acısını unutayım.
Bana bir söz söyle-
Süzülen ışığını
avuç- avuç içeyim.
Yüreğime bahar gelsin,
çiçek açayım.
 
 
 
 
KAPI
Yerin de,
Gökyüzünün de
kapısı var.
Girişi, çıkışı var.
Çıkışı geniş, girişi dar.
Bir yüzü kara,
bir yüzü ak.
Kah  kapanıyor,
Kah açılıyor.
Kah büyüyor,
Kah küçülüyor.
Rüzgarlarla oynuyor,
Yüreklerle oynuyor,
kapılar.
 
 
 
İNANDIM AYRILIĞA
Boylandım sola, sağa,
Başı dümanlı dağa,
Döndüm sarı yarpağa, 
Inandım ayrılığa.
 
Göz yaşımda gülüşdü,
Yanağımdan sürüşdü,
Durna teli tek düşdü,
İnandım ayrılığa.
 
Sevgi özü dü güldü,
L?ç?k- l?ç?k töküldü,
Sonda bir ovuc küldü,
İnandım ayrılığa.
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..