Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '19

 
Kategori
Sağlık
 

B12 Vitamini ve Eksikliği

 Geçen gün doktora gittim tüm tahlillerimi yaptırdım, sonuçta bende B12 Vitamini eksikliği çıktı, doktora şikâyetlerimi söylemek istedim, neticeler çıksın sonra konuşalım dedi. Neticeler çıkınca bana şimdi şikâyetlerini sırala deyince ben de anlattım:  Kansızlık, yürümekte güçlük çekme, cildimin solup sararması, kollarda ve bacaklarda karıncalanma ile uyuşukluk, güçsüzlük ve halsizlik, dikkat dağınıklığı, tat alamama, nefes darlığı, nefes alıp vermede güçlük, kabızlık, görmede bozukluk dedim.  

Doktorum anlattı: “Bu şikâyetlerin B12 Vitamini eksikliğinden oluyor. Suda çözünen vitaminlerden biri olan B12 vitamini, metabolizma için çok gerekli bir vitamindir. Bu tür vitaminler vücut tarafından kullanıldıktan sonra kalanlar idrar yolu aracılığı ile dışarıya atılmaktadır. B12 vitamini, merkezi sinir sisteminin düzgün çalışmasına ve kırmızı kan hücrelerinin oluşmasına katkı sağlar. B12 vitamini sindirim sistemi, beyin, tırnak, cilt ve saç sağlığı bakımından önemlidir. B12 eksikliği net bir şekilde ancak muayene ve kan tahlilleri ile belirlenmektedir. B12 vitamini eksikliğinin belirtileri, bazı hastalıklarda da görülen ve ayırt edilemeyen belirtiler olarak önümüze çıkmaktadır. B12 Vitamini hayvansal besinlerde bulunur. Örneğin ciğer, sakatat,  somon balığı, ton balığı, istiridye, karides, ahtapot, ayrıca süt süt ürünleri, yumurta, kırmızı et, kümes hayvanları. Bitkisel besinler yeşillikler sebzelerde bulunur.”

Bana gerekli önerileri yaptıktan sonra B12 Vitamini hapları yazdı, düzenli kullandım şikâyetlerim azaldı. Sağlığımıza önem verip değerini bilmek gerek.

 

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..