Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '10

 
Kategori
Babalar Günü
 

Baba

Baba
 

Dilek SOYSAL (Ressam/Yazar/Şair)


İçimdeki ağırlık sığınmasız, nedir bu bekleyiş. Affet Baba Tüm yıllar sensizlik kusuyor sana gelemiyorum diye, ıssızım senin kadar. Bak paylaşıyorum işte yalnızlığımı, hissediyor musun? Sen babasın bilirsin, hissedersin yanımda olmasan da.

Kum saatlerim yok artık, koleksiyonlarım yorgun, sararmış, anı defterim eski sandık dibinde annemde. Her elimi uzattığımda sana gelememişliğimin acısını hissediyorum, sende yanımda olmayışını sorguluyor musun, yalnızlığımdaki payını, ya da yağan her damla yağmurun senden sorumlu olduğunu düşerken göz pınarlarımdan? Çağırma beni baba, gittin ya erken kızamıyorum yine de sana, vardır bir bildiğin… Sensizlik çetele atıyor her gün biraz daha içime, günümün sermayesi çok çabuk tükeniyor vakitsizce, dirsek nasırlarım her gün biraz daha kabuk bağlarken, neden içimin debdebesi her seferde daha da koyuca kanıyor. Cevabın var mı baba… Sana her merhaba da sessizsin, uyuyamıyorum selamımı almadığın zaman, Gözkapaklarım yıllarca tonluk ağırlıkta, Turnaları gönderdin ya bu tarafa, Sürgündeler onlar da Baba… Amansız yaşamları seçtim hep, ya da onlar beni, özneyle yüklemin yerini hep karıştırdım.
Bilir misin devrik cümleleri sevmişimdir hep. Fakat bilmezsin ki, BABA kelimesi ne kadar devrilse de, hecelere bölünse de, sen yine baba oluyorsun. Yokluğun davetkâr çokça, aldanıyorum arada bir gelmeye kalkıyorum sana, ama senin kadar cesur değilim baba. Bu kentin koyu teninde çocuk olmak ne de zor ve çocuk kalmak. Erken büyüyor olgunlaşıyorsun ama her yaşım, senin göğsünden yediğin sinsi kurşun kadar ağır bana ve her yaşım senin boğazında yuvalanan son nefes ve her yaşım sensizlik, ıssızlık kokuyor hiç olmadığın kadar BABA… Hiç tam olmamak, yarım kalmak ve böyle yaşamaya alışmak. Arada bir gözlerin geliyor aklıma kısık ve mahmur, anlam yüklemeye çalışıyor, uçurumları kaldırıyor matemine kapılmadan tadıyorum bakışlarını. Derinlerden gelen giz ses tınını hatırlamaya çalışıyorum ve yeryüzündeki hiçbir ses benzemiyor sana. Sağalırsam eğer bir gün senin yerine öleceğim BABA…

 
Toplam blog
: 18
: 477
Kayıt tarihi
: 26.04.10
 
 

Ankara doğumluyum... Hayatın ağır yaşam koşuşturmasında bir nebze de olsa nefes almaya ve aldırmaya ..