Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '22

 
Kategori
Eğitim
 

Bahar bir türlü gelemedi :(

Bahar bir türlü gelemiyor diye sızlanırken kendimi ilkbahar kreasyonlarına, bahar şarkılarına verdim. Derken nasıl oldu bilmiyorum, ama merak ettim ve kendimi Google'da baharla ilgili en çok sorulan sorularla ilgili blog yazarken buldum iyi mi!
 
Üstelik şirketteki ingilizce kaynakların bazılarını Türkçe'ye çevirip BEDAVA yaptırdım (Sadece Türkiye içinde tabi) ve size de haber vereyim dedim. 
 
Siz de ilkbahar geliyor diye heyecanlanıyor musunuz? Benim içim kıpır kıpır. Ben uzaklarda yaşıyorum biraz. Twinkl İngiltere'de bir şirket, ben de oradayım. İngiltere’nin baharı her ne kadar bizim Kasım ayımızdan hallice olsa da şimdi oralara hiç girmeyeyim oraya, enerjimizi yüksek tutuyoruz! (Gerçi tam ben bunu yazdım şimdi Türkiye İngiltere'den daha soğuk. Mevsimler iyice kendini şaşırdı o konuda da yazmak lazım)
 
Bu blogu okuyorsanız, öğretmen ya da anne-baba olma olasılığınız epey yüksek ya da en azından bu ücretsiz yaptırdığım (yukarıda anlattığım) kaynaklardan yararlanacak en az 1 kişi tanıdığınızı tahmin ediyorum.
 
Ben özellikle farklı projelerim oldukça burada da paylaşıyorum ki bir email ile üye olup bir sürü bedava ders malzemesi indirebilirsiniz. Eğer İngilizce kullanmak size okeyse zaten yüzbinlerce bedava ders kaynağı var, şaka etmiyorum sanırım 400 binden fazla ücretsiz ders materyali sunuluyor. Herkesin sıfır maliyetle erişime erişebilmesi gerektiğini düşünüyorum ve o yüzden bunları paylaşıyorum.
 
Şimdilik bu kaynakların bazıları Türkçe bazıları İngilizce ama boyama sayfaları gibi kaynakların hangi dilde olduğunun da çok bir önemi yok sanki, ne dersiniz? Karar sizin, girip bakın, beğenirseniz kullanırsınız.
 
Zaten çok çalışan öğretmenlerimiz veya evde çocuğuna eğitim veren aileler belki 1-2 saat ders hazırlama süresinden kazanır da kendilerine ayırır diye umarak sizi haberdar etmek istedim. Amma yazdın, söyle nerede indireceğiz derseniz en altta koydum. 
 
Şimdi konuya geleyim hemen. Çeşitli araçlar kullanarak Google üzerinde en çok aranan 5 soruya baktım ve insanların ilkbaharla ilgili en çok arattığı sorular şunlarmış arkadaşlar.
 
1) İlkbahar Ayları Hangileridir?
Şaka gibi ama evet ilk soru bu... Hemen cevap verelim, Mart - Nisan - Mayıs ayları, güzel ülkemizde bahar ayları olarak yaşanır. 
 
2) İlkbahar Meyveleri Nelerdir?
Evet bir diğer soru da bu :) Mevsiminde meyve sebze tüketmek şart. O zaman bu mevsimde ne tüketiyoruz? Yeşil erik, çilek, kiraz, elma, malta eriği (ya da yenidünya) artık hangi adını kullanıyorsanız, vişne, ananas ve avokado imiş efendim. 
 
3) İlkbahar Sebzeleri Hangileri?
Gerçekten Akdeniz ülkeleri boğazına düşkün, bu sorulardan bunu anlıyoruz bence! Gelelim sorunun yanıtı olan sebzelere… Efendiiiim, ilkbaharın en bir şahane sebzeleri listesi taze soğan & sarımsak, patlıcan, bezelye, enginar, ıspanak, kuşkonmaz, marul, semizotu, havuç, bakla diye gidiyor. Faydalarını saymakla bitiremeyiz, zaten konumuz da çocuklara bunları öğretmek ;) Dilediğiniz gibi kaynakları kullanıp (link en alta koyacağım) ister evinizde ister okulda ders hazırlayın, hatta bize de foto yollayın lütfen!
 
4) Ilkbahar Ne Zaman Başlıyor?
Sanırım bu sorunun sorulma sebebi ilkbaharın başlamasıyla ilgili farklı algılamalardan dolayı. Bazı kişiler ilkbaharı doğadaki meteorolojik değişikliklere göre değerlendirirken, bazı kişiler takvimleri baz alıyor. Dünyada genel olarak takvim baz alınır, dolayısıyla ilkbahar 1 Mart tarihinde başlar ve 31 Mayıs tarihinde biter. 
 
5) İlkbaharda Ne Giyilir?
Baharda havalar yavaş yavaş ısınmaya başlar, ama tam da ısınmaz demiştik. Bu sebeple her olasılığa hazırlıklı ve katlar halinde giyinmek en doğrusudur. Yani tişört üzeri bir hırka, ceket, ama bir yandan şemsiye de taşımak en doğrusudur. Ayrıca havaların güzel olduğu günlerde insanlar daha aktif olmaya eğilimlidir, özellikle çocuklar ve gençler. Bu sebeple rahat hareket edilebilecek tayt, spor ayakkabı gibi kıyafetlere yavaş yavaş geçiş yapılabilir. 
 
Benden bu kadar.
 
Blogun daha da detaylarını https://www.twinkl.com.tr/blog/ilkbahar-5-soru-cevap  adresinde okuyabilirsiniz ve ücretsiz ders materyallerini de oradan indirebilirsiniz. Hatta bir de bölüm sonu canavarı ödüllü yarışma var merak ederseniz. Umarım işinize yarar da eğlenceli bir bahar eğitimi yaparsınız çocuklarla...
 
 
İlkbaharın hızlıca gelmesi dileğiyle...
 
Sevgiler!
 
 
 
Toplam blog
: 4
: 25
Kayıt tarihi
: 01.03.22
 
 

Egitim ogretim, cocuk gelisimi, aile, ogretmen, okul gibi konularda herkese yardimci olmayi hedefle..