Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '22

 
Kategori
Psikoloji
 

Ukrayna, Savaş, Bizim Çocuklar

Acaba çocuklar şu an ne düşünüyor?

Nerede çıktı bu soru derseniz hemen gireyim konuya. 1 ay önce Rusya Ukrayna'ya saldırınca ilk defa düşündüm acaba bitecek mi bu dünyanın savaş kabusu diye. Dünyanın bu sığınmacı krizi hiç bitmeyecek gibi geliyor bana. Benim çocukluğum, gençliğim boyunca (ve hala) İsrail -Filistin meselesi devam ediyor. Irak, Afganistan, Yemen, Venezeula derken liste kısalmıyor uzuyor.

 

Sonra düşündüm, acaba çocuklar ne hissediyor bu durumdan diye.

 

Çünkü zaten son 2, hatta belki 3 yıldır çocuklar sürekli bir belirsizlik ve her an virüse yakalanma endişesi ile yaşadılar. Hadi tamam hayat ufaktan normale dönüyor derken birden savaş haberleri. 2001'den beri doğan hiçbir çocuk savaşın olmadığı bir zaman diliminde yaşamamış biliyor muydunuz? Yani elbette biliyorsunuzdur da, insan hatırlayınca daha bir çarpıyor. 

 

Bir arkadaşımın 2 oğlu var, ikisi de farklı sorular sormuşlar. Biri 'savaş bize de ulaşacak mı?' 'ya bizi de bombalarlarsa ne yaparız' diye çok endişelenirken, diğeri sosyal medyada ve haberlerde gördüklerinden etkilenip, 'o çocukların oyuncakları hep geride kaldı, kedileri köpekleri ne olacak, ya yaşlı dedeleri varsa kaçamazsa' diye günlerce savaşın etkilediği diğer çocuklar için endişelenmiş. Eminim sizin de etrafınızda benzer senaryolar yaşanıyordur. Ben de bu sebeple Twinkl blogumda bu konuyla ilgili bir rehber hazırladım. Duruma üzülmek yerine, birşeyler yapmak ve elimden geldiği kadarıyla bilgimi herkesle paylaşarak katkıda bulunmak istedim. 

 

Hazırladığım yazı sadece savaşla ilgili değil. Çocuklarla zor konuları nasıl konuşmalıyız gibi bir bakış açısıyla yazılmış ve pratik bazı öneriler içeren bir liste. 

 

Bazı başlıkları aşağıda çok kısa paylaştım. Ama eğer beğenirseniz ve bu başlıklarda anlatılanları nasıl yapacağınıza dair önerileri okumak isterseniz bu konuda yazdığım diğer bloga da sıfır maliyetle erişebilirsiniz. Linkini aşağıya bıraktım. Kopyalayıp tarayıcınıza yapıştırarak blogu görebilirsiniz.

 

Bunları paylaşmaktaki amacım ticari değil, herkesin faydalı bilgilere ücretsiz erişebilmesine olan inancımdır. 

Blogun tamamına bu linkten erişebilirsiniz https://www.twinkl.com.tr/blog/ukrayna-ve-cocuklar

 

Gelelim çocuklarla zor konuları nasıl konuşacağımıza...
1) Konuşmadan önce anlayın, neyi ne kadar biliyorlar

2) Sakin iletişim kurun

3) Emniyet ve Güven Hissi Aşılayın

4) Önyargılı Dil Kullanmayın

5) Yardım Etmeye Odaklanın

6) Konuyu Dikkatli Kapatın

7) Nefes Egzersizleri (5-5-5 Egzersizleri) Yaptırın

8) Kendinize İyi Bakın

 

 
Toplam blog
: 4
: 25
Kayıt tarihi
: 01.03.22
 
 

Egitim ogretim, cocuk gelisimi, aile, ogretmen, okul gibi konularda herkese yardimci olmayi hedefle..