Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '18

 
Kategori
Siyaset
 

Bahçeli Eyalet Sistemini İstiyor mu?

Bahçeli Eyalet Sistemini İstiyor mu?
 

Geçen gün biraz değinmiştim Eyalet meselesine..

Bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü, pardon AKP milletvekilleri Eyalet sistemi'ni incelemek üzere Almanya'ya neden gönderildi?

Bu konu kafamı iyice kurcalamaya başladı. Daha doğrusu rahatsız etmeye başladı beni bu konu.

Eyalet sistemi demek, ülkenin yedi bölgeye bölünmesi ve merkeze bağlı (Ankara) yerel yönetimler tarafından yönetilmesi anlamına geliyor kısaca.

Bir komisyon kurularak milletvekillerin Almanya'ya eyalet sistemini gözlemlemek- incelemek adına gönderildiğine göre durumdan vazife çıkarmamız gerekiyor.

Öyle ya doksanbeş yıldır bugüne kadar hiç bir siyasi yönetim 'Eyalet sistemi' demezken bugün neden milletvekilleri bu sistemi incelemek üzere Almanya'ya gönderiliyor?

Üstelik bölünmeye ve Kürt realitesine başından beri karşı çıkmaya çalışan MHP'nin desteğiyle kurulan cumhur ittifakı tarafından yönetilen dönemde.

Bana sorsalar Kürt realitesi tıpkı Laz realitesi Gürcü realitesi gibi etnik kökene bağlı kültür mozayiğinden başka bir şey olmadığını söylerdim. Yani Türkiye Cumhuriyeti şemsiyesi altında yaşayan birer etnik kökene bağlı vatandaş topluluklarıdır. Kısaca Türkiye Cumhuriyetini oluşturan ve zenginleştiren etnik birer kökenlerdir.

Eyalet sistemi konusuna gelince de, sadece tıpkı coğrafya dersinde okutulan coğrafi bölgeler dersinde olduğu gibi ülkenin yedi bölgeye ayrılması ve yerel yönetimler bağlamında tüm işlevlerini Ankara'ya bağlı şekilde yürütülmesi dışında başka bir şey olmadığıdır. Yani eyalet sistemi geliştirildiğinde ülkede kıyametler kopmayacağı bilinmelidir. Olası bu sistemde Türkiye Cumhuriyeti ilelebet gene yaşatılmaya devam edilecektir.

Benim canımı sıkan, milliyetçiliği ve vatanseverliği kimseye bırakmamaya çalışan ve geçmişte eyalet sisteminin bir bölünme olduğunu iddia eden ve bu siyaset paradikmasıyla oy devşirmeye çalışan Bahçeli'nin tutumlarıdır.

Soruyorum şimdi Bahçeli'ye; senin de içinde bulunduğun ve senin varlığınla vucut bulmuş olan cumhur ittifakı döneminde yani bugün bazı AKP milletvekilleri eyalet sistemini incelemek üzere Almanya'ya görevlendirilmelerine ne diyorsun?

Dikkatinizi çekerim sayın Bahçeli armut toplamaya değil, eyalet sistemini incelemek üzere görevlendirilmişlerdir bu milletvekilleri..

Diyelim ki, inceleme tamamlandı, konu meclise getirildi ve eyalet sisteminin ülkede uygulanmasına karar verildi diyelim.

Tutumunuz ne olur o zaman Sayın Bahçeli?

Eyalet sistemi 'bölünmeye götürür ülkeyi' mi dersiniz yoksa merhum Demirel'in 'dün dündü, bugün bugündur' tezinin arkasına sığınarak, 'eyalet sistemi kötü bir şey değildir' diyerek cumhur ittifakının devamından yana tercihinizi kullanmaya çalışırsınız?

Yanlış anlamayınız sadece merak ettiğim için sordum.

Yoksa, yoksa ülkeyi adım adım bölünmenin eşiğine siz mi getirmeye çalışacaksınız Sayın Bahçeli?

Hatırlatmamı istermisiniz, bebek katili Öcalan'ı idamdan kurtaran da siz olduğunuz söyleniyor, AB uyum yasalarına 'evet' dediğiniz için geçmişte..

Size bir şey söyleyeyim mi sevgili okurlarım, ülkenin ve diğer dünya ülkelerinin enlemlerini de boylamlarını da İsrail devleti (dolayisiyle ABD, ingiltere, Fransa, Almanya gibi ülkeler) tarafında belirlenerek çizilmekte olduğunun altını kalın çizgilerle çizmek isterim.

Dünya ülkelerindeki politikalar tamamen dünya silah tuccarlarına, borsa, faiz, dolar tuccarlarına endeksli yapılmaktadır.

Sizler ister milliyetçi söylemleriyle yola çıkan parti liderlerine oy veriniz, ister sosyal demokrat söylemlerle yola çıkan siyasi liderlere oyunuzu veriniz, sonucunun aynı noktaya çıkacağını unutmayınız lütfen!

Siyasetin bileşkesi emperyal ülkelere çıktığını görmezsek iiki adım ileri iki adım geri kıstasının dışına çıkamayız.

Nokta!

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..