Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '08

 
Kategori
İnançlar
 

Bakış Açısı ve Niyet


İnsanın hayatındaki temel niyet, yaşamdan alacağı mutluluğu belirliyor. Zevkleri peşinde koşan bir insana karşılık herkesi tek bir bütün olan gören insan.

İlki, hazcı duyguların peşindedir. Bir nevi dilinin, teninin, rahatının esiri olmuştur. Hangisi ona daha fazla haz veriyorsa onun peşinde koşar. Koşar ama çoğu zaman da olaylar hesapladığı gibi gelişmez. Her zamn rahatını bozan birisi, bir şey, bir aksilik ortaya çıkar. Bu kişi yetinmeyi de bilmiyorsa, işi gerçekten kolay değildir. Şikayet eder durur.

Diğeri, hayata kardeşlik penceresinden bakar. Olaylar istediği gibi gittiği zaman şükreder ama nihai amacı rahatı değildir. Sahip olduğu kaynakları dengeli bir şekilde etrafındaki insanlar için de kullanmaya çalışır. İnsanların hayatındaki öneminin farkındadır. Tutum ve davranışlarına ahengi bozmayacak şekilde yön vermeye çalışır. Hata yaptığı zaman af diler. Her gün bir adım daha bu yolda ilerlemeye çalışır. Birinci karakterin aksilik olarak gördüğü -rahat bozucu şeyler- onun için kardeşlerine yardım etme fırsatıdır.

Annelerimiz derdi ya, sen yiyince ben yemiş gibi oluyorum diye... İkinci karakterin çemberi bundan da geniştir. Kendi ihtiyacıyla başkasının ihtiyacını ayrı görmez. Çünkü yardım ederken ancak bir aracı olduğunun farkındadır. Allah-u Teala'nın ona verdiği nimetleri başkalarıyla paylaşan tekliğin peşinde koşan bir aracı...

 
Toplam blog
: 20
: 420
Kayıt tarihi
: 15.09.07
 
 

8 yıldır insanın da içinde bulunmuş olduğu sistem hakkında kitaplar okuyor ve konu üzerinde düşünüyo..