Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Balıkesir Körfez hızlı Demiryolu

Balıkesir Körfez hızlı Demiryolu
 

Bir ülkenin, bir şehrin hatta bir köyün gelişmesi için öncelikle ulaşım sorununu çözümlemiş olması gerekir. Üretimini pazara ulaştırmaktan tutunuz bulunduğunuzun yere yatırım, ticaret veya turistik amaçlı olarak başkalarının kolay, güvenli, ucuz ve hızlı ulaşımını gerçekleştirmeden gelişme ve dolayısıyla zenginleşme mümkün değildir. Şehirlerarası yani pazarlar arası rekabet ulaşım durumuna endekslidir çoğu zaman.

Balıkesir’in yavaş gelişimi, komşu illeri olan Bursa ve Manisa’ya göre gelişmişlikte geri kalmasının en büyük sebebi ulaşım sorunlarıdır.

Ak Parti Hükümetinin ilk dönemde en önemli ulaşım projesi bölünmüş yollar hedefiydi. Tartışılsa bile bu hedefe ulaşıldı. Şehirlerarası yollar da daha güvenli hale geldi.

Balıkesir bazımda biraz gecikmeli olarak da olsa bu hedef doğrultusunda uzun yıllardır bekleyen ulaşım sorunu son zamanlarda hızlı bir biçimde çözümlenme aşamasına geldi.

Ak Parti Hükümetinin “bölünmüş yol projeleri” nin büyük oranda halledilmesinden sonra yeni dönem projesi olarak ülkemizde yıllardır ihmal edilmiş “Demiryolu Taşımacılığı ve Hızlı Tren Projesi”  ve “Otoyol ağının bölgesel hale gelmesi” olduğunu görüyoruz.

Şehirler hem demiryolu  hem de otoban ağıyla birbirine bağlamak istiyor Ak Parti Hükümeti.

Balıkesir’i ilgilendiren bu iki ulaşım ağı: “İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoban Projesi”  ve “İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Hızlı Tren Projesi”

Her iki proje de Balıkesir’e çok büyük katkı ve dinamizm katacağı açık.

Otoban projesi güzergahı belirlendi ihalesi yapıldı ve yapımına başlandı. İstanbul tarafından hızla ilerliyor. Balıkesir bölgesinde kamulaştırma çalışmaları bitti. Kısa bir süre sonra şehrimizde de otoban yapım çalışmaları başlayacak.

İzmir-Bursa-Balıkesir-İzmir Hızlı Tren Projesi henüz hazırlık aşamasında. Henüz güzergahı kesinleşip ihalesi yapılmadı.

Ulaştırma Bakanlığı teknik inceleme ve hesaplamaları yapıyor. Öncelikle Bursa ili  İstanbul-Ankara Hızlı Tren Hattına Bilecik üzerinden bağlanacak. Ardından” Bursa-Karacabey-Bandırma Hattı”  ve “Bursa-Balıkesir-Soma-Bergama-Aliağa-Menemen-İzmir” Hattı gerçekleştirileceği açıklanmış durumda.

Bu Hızlı Tren hatları tamamlandığında  “ Balıkesir-Ankara 2 saat 45 dakika”,  “Balıkesir-İstanbul  1 saat”, “Balıkesir-İzmir 40 dakika”, “Balıkesir-Bursa 30 dakika” lık mesafeye inecek.

Hızlı demiryolu ile Balıkesir ekonomik ve güvenilir bir taşımacılık alternatifine kavuşacaktır ..

Balıkesir gerek Hızlı demiryolu gerekse Otobanın sağlayacağı avantajlar ile Sanayimizin gelişmesi, yeni yatırımların gelişimi  ve yoğun tarımsal faaliyeti ile sosyo- ekonomik gelişmişliğin en yüksek illerinden biri haline geleceği açıktır.

Yapılacak olan hızlı demiryolu ile ulaşımın daha hızlı, güvenli, konforlu, çevreci ve ekonomik olması sağlanacağından dolayı ülke ekonomisini de olumlu yönde etkileyecektir. Günümüzün en çağdaş ulaşım araçlarından biri olan hızlı trenin Türkiye’nin bir türlü kabuğunu kıramayan ve sahip olduğu avantajları kullanamayan Balıkesir’e gelecek olması son derece sevindiricidir.

İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Hızlı demiryolu Projesi henüz tasarım aşamasında olduğu için bu projenin Balıkesir güzergahına katkı sağlamak ve Balıkesir için olabildiğince daha fazla yarar sağlaması için öneriler geliştirmemiz gerekir.

Bu hat için eski tren hattının yani “Balıkesir-Savaştepe-Soma-Aliağa-Menemen-İzmir” olarak düşünüldüğü anlaşılıyor.

Balıkesir ölçeğinde bu hattın bizce “Balıkesir-Burhaniye-Ayvalık-Aliağa-Menemen-İzmir”  olarak yapımı daha faydalı olacaktır.

Ulaştırma Bakanlığı’nın belirlediği biçimde bir hat kullanılacak ve bizim önerdiğimiz hat rağbet görmeyecekse müstakil olarak mutlaka “Balıkesir-Edremit Hızlı Tren Hattı” eklenmelidir.

Balıkesir özelinde özellikle yaz aylarında en fazla nüfus hareketinin olduğu güzergah Balıkesir Körfez güzergahıdır. Bu güzergahın bölünmüş yol yapımı ile büyük bir rahatlama gerçekleşmesine rağmen Türkiye’nin hızlı demiryolu proje atağından bu hattın da yararlanması yerinde olacaktır.

Balıkesir-Körfez hızlı tren yolu ile bağlandığı takdirde buraya ulaşım Balıkesir Bursa 30 dakika olarak hesaplanması karşısında Balıkesir-Edremit’in 15 dakikaya inmesi söz konusu olacaktır. Bu süre sağlandığı takdirde Körfez havaalanı Balıkesir merkezine 15 dakika mesafede olacaktır ki bu Körfez havaalanının büyüyk bir yolcu potansiyeline kavuşması anlamı taşımaktadır.

Altınoluk-Akçay-Edremit-Burhaniye-Gömeç-Ayvalık bölgesi Balıkesir’in iç ve dış turizm ve burada üretimi yapılan zeytin başta olmak üzere bölgeye mahsus ürünlerin pazara ulaşımı için hızlı ve güvenli ulaşım imkanlarını sonuna kadar kullanması son derece önemlidir.

Bu hattın mutlak suretle Hızlı Demiryolu taşımacılığı ile İzmir’e, Balıkesir’e bağlantısının yapılması zorunluluktur. Hatta Çanakkale ile yapılacak bağlantı ile özellikle mal taşımacılığı için Körfeze katkısı büyük olacağından bir adım sonra bu da düşünülmelidir.

Körfez havaalanında daha fazla işlerlik kazanması bu sayede oluşacaktır.

Ulaştırma Bakanlığı’nın projesine göre Hızlı Demiryolu Aliağa’dan İzmir’e bağlanmaktadır. Dolayısıyla Aliağa’nın Ayvalık-Burhaniye-Edremit bağlantısı bu noktadan Körfez’e büyük katkı sağlayacaktır.

Demiryolu taşımacılığı sadece yolcu taşımacılığı olmadığını aynı zamanda ucuz ve güvenli mal taşımacılığı olduğu göz önüne alındığında bu güzergahın Körfez bölgemize faydası tartışılmaz olduğu açıktır.

Balıkesir artık Büyükşehir’dir büyük düşünmelidir. Karayolu, demiryolu, hava ve Deniz insan ve mal taşımacılığı sorununu ne kadar hızlı çözümler ise o kadar çabuk ülkemizin yeni yıldızı olacaktır. 

 
Toplam blog
: 178
: 1496
Kayıt tarihi
: 01.10.07
 
 

Balıkesir doğumlu.1990 İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mezunu. Balıkesirspor Kulüp Yöneticili..