Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

06 Eylül '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bana da yardım edin!!!!

Bana da yardım edin!!!!
 

Reyting mi, rencide mi?


Yardim tir'i "Sizi ANLIyoruz" daha ilk gordugum gunden beri bana itici geliyor. Yardim araci olmaktan once o koskaca bir reklam araci. Sayin Muge Anli' nin dev resmi ve soyismi bariz sekilde on plana cikiyor cunku. Ne kadar bu yardima onayak olsa da, organize etse de bence bu reklam biraz abartili kaciyor ve yardim golgede kaliyor.


Son zamanlarda Kaan'i okula yollayinca bakmaya basladim bu sosyal! icerikli programlara. Icerik buyuk olcude degismis sanki, ama hala rahatsiz edici bir seyler var gibi geliyor bana. Simdi bazi arkadaslar "hangi egitimi aldin veya, yayinciliktan anlar misin" diyecekler ama, ben bunu tamamen seyirci ve pedagog gozuyle anlatmak istiyorum yayincilik gozuyle degil. Bunu pesinen soyleyim ki sonra anlasmazliklar olmasin.

Yardim olayi, hele bu kadar buyuk bir yardim olayi cok guzel elbette. Ama bu kadar görkemli bir tanitim, yardima golge dusurur mu bunu tartismak lazim. Dev bir tir uzerinde dev bir resim ve soyismini icine alan "Sizi anliyoruz" yazisi. Tamam reklam yapilacak ki yardim gelsin ama bu relam kisisel mi olmali mutlaka??

Peki sizce bu yardima muhtac olanlar, evlerinin durumlarinin halinin televizyondan milyonlarca kisiye gosterilmesinden ne kadar memnun acaba? bunu dusundunuz mu? 7-8 cocuk doguracak kadar sorumsuz anne/ babalar pek umurumda degil. Ama o minicik bebelerin bu reyting/ yardim olayina alet edilmesine dayanamiyorum. Yazi da bu sabah yayinlanan goruntu sonucu ortaya cikti zaten.

Sivesinden belli oluyor ki Istanbula disaridan gelmisler. Baba rahatsiz oldugu icin calisamiyormus. Gecimlerini saglamakta zorlaniyorlarmis pek cok kisi gibi. Elbette yardim edelim. Devletin yetisemedigi koselere biz yetiselim ama bu insanlari milyonlarin onunde rencide etmeyelim. "bakin zavallilarin evlerinde hic bir sey yok/ sabaha kadar uyumadim, agladim" demek etik degil. Neden degil, cunku zaten yardima muhtac olan halini biliyor da yardim istiyor, bunu milyonlara lanse etmeye ne gerek var ki?

Simdi "neden rencide olsunlar yardim veriliyor" gibi fikirler atilmadan ortaya herkesi empati kurmaya davet ediyorum. Hadi kendinizi o 6/7 yasindaki kiz cocugunun yerine koyun bakalim. "onlugum yok, ayakkabim yok benim hic bir seyim yok" diyerek goz yasi doken yuzunu saklamaya calisan ama bunu basaramayan o minicik yuregi bir dusunun. Aglarken cektigi aci yuzunden okunabiliyordu. Bu goruntuler yayina ciktiktan sonra , o kiz cocugu sokaga cikacak. Elbette herkes biliyor hicbirseyleri olmadigini yardima muhtac olduklarini ama bunu bilmek baska yasli gozlerle bildirmek bambaska. Bu ince cizgiyi yakalayan herkes umarim benim ne anlatmak istedigimi de anlayacaktir.

Yardim yapilsin elbette asla yapilmasin demiyorum. Hatta "neden 8 cocuk yapiyorlar bakacaklari kadar yapsinlar" bile demiyorum, ama yapilan yardim belki kapali anlatilmaliydi diyorum. Evin hali, buzdolabinin ici, o guzel gozlu kizin gozyalari yapilan yardimin reklami olmamaliydi diyorum. Mahalle ismi verilebilirdi belki Bilmem ne mahallesinde su kadar eve bu kadar yardim yaptik. Yardim edenler daha fazla bilgi icin bize basvursunlar gibi.

Cunku yardim, yardim edileni rencide etmeye basladigi zaman pek bir anlami kalmiyor gibi geliyor bana. Tipki "ben" ile baslayan pek cok cumlenin onceki cumleleri silip itici oldugu gibi. Eger yapilan yardim %100 kisisel degilse, yani cebnen cikartip bir seyler vermediysen bunun adi "ben" degil, "biz"dir.

Yardima muhtac kisilerin hali hep bilinir, sadece bu ay'a mahsus degildir bu yardima muhtaclik. Ama biz her nedense hep ramanda gorur, yardim eder sizlaniriz aglariz. Peki bu yardima muhtac kisilerin halini gorup sonra yayinda" vallahi sabaha kadar uyayamadim agladim duramadim" gibi cumleler yardima muhtac olani ne kadar uzer bunu hic dusunduk mu?

Zaten bana gore aglamasi gereken biz degiliz. Evet ben de agladim o guzel gozlu kiz dudagini bukup yuzunu saklamaya calisip " benim hic bir seyim yok" derken ama bu ona acidigim icin degil, onun acisini hissedebildigim icindi doktugum gozyaslari. Sosyaldevlet duzeninde(gerci madur vatandasimiz yok ama!!) eger madur vatandas varsa bunlarin 21.Yy da 7/8 cocuk yapmalari engellenemiyor cesitli sorunlar yasiyorlarsa aglamasi gereken kesinlikle ben veya bizler degiliz. Kim oldugunu da yazamiyoruz elbette ama onlar kendilerini biliyorlar nasil olsa.....

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..