Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '16

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Banka müşterisi olurken iki kez düşünelim!!!

Banka müşterisi olurken iki kez düşünelim!!!
 

kredi kartları


Geçen hafta Masaüstü bilgisayarım arızalandığı için servise gönderdim. Arıza giderilip yeniden format atılarak tarafıma teslim edildiğinde farkettim ki tüm özel bilgilerim kayıtlı ve ben onları silmeden üstelik de herhangi bir teknik servise teslim etmişim. 
Birkaç gün geçtiğinde endişemde haksız çıkmadım. Nitekim güven duygusunu her anlamda yitirdiğimiz bir ortamda ilk olarak; gece ilerleyen bir saat de bir harcama yapıldığına dair İş Bankası tarafından gönderilen SMS le Kızımın kredi kartından yurt dışı kaynaklı bir harcama yapıldığı bilgisi verildi ve akabinde kredi kartı ve bilgimiz dışında yapılan harcamanın iptali için gerekli işlemleri başlattık.
 
Aradan üç gün sonra bu kez benim kredi kartıma bağlı sanal kartımdan harcama yapılmak istendiği ve limit olmadığı için işlem yapılamadığına dair bir SMS gönderildi İş Bankasından. Yine kart iptali v.s güvenlik çemberi gibi işlemlerle alakadar olmak durumunda kaldım. 
 
Teknolojinin getirdiği kolaylıklarla birlikte, sanal ortamda risk içeren bu tür olayları yaşamak kaçınılmaz elbette. Bu arada tedirginliğim devam ederken dün akşam, daha önce istemim dışında çıkartılmış Finans bank ve Ziraat bankasına ait kullanmadığım kredi kartlarımı da kontrol / iptal ettirmek ve şüpheli işlem bildiriminde bulunmak üzere adı geçen bankaları aradım. 
 
İlk olarak Ziraat Bankasını 5 kez aramama rağmen gerek sistem gerekse müşteri Hizmetleri Temsilcisi tarafından bir türlü hesap kontrolü ve iptali yapılamadı ve, kredi kartımın aktif olup olmadığı konusunda bir sonuca ulaşamadık ve beni ertesi gün şubeye gitmem konusunda yönlendirdi.
 
Daha sonra Finansbank’ı aradım çalıntı, kayıp ve şüpheli işlem bildirimi menüsünden girdim. Bana yaklaşık 10 dakika “Finansçı da finansçı” nakaratıyla devam eden şarkıyı dinlettikten sonra. Şu an aradığınız hat yoğun olduğu için daha sonra tekrar deneyiniz veya telefon bankacılığı uygulamasını indirerek de işlem yapabilirsiniz diye sistemi kapattı. 
 
Düşünün ki! o anda kredi kartınızdan birileri harcama yapsa, 7/24 hizmet veren bir servis de bunu iptal ettirmek gibi bir şansım olamıyor.
 
Bu olayda bir kez daha şunu anladım ki! Bankacılık gerçekten de ciddiyet ve en önemlisi güven gerektiren bir kurum. Ve bir takım ayrıcalıklara, vaatlere kapılarak her bankaya hesap açtırılmamalı + o bankanın Kredi kartı bile kullanılmamalı.
Oysa ki İş bankası müşteri hizmetleri akşamın ilerleyen saatlerinde bile SMS le şüpheli işlem bildirimi konusunda gerekli uyarıyı yapmakla kalmayıp, anında güvenlik önlemleri de alınarak hemen işleme koydular.
 
Bu itibarla İş bankasına bu platformdan bir kez daha teşekkür etmek isterim….. 
 
Toplam blog
: 48
: 1807
Kayıt tarihi
: 17.07.09
 
 

Bir Nisan akşamı kışı uğurlayan, baharla gelmişim dünyaya…  Hobi olarak çeşitli tasarım etkinlikl..