Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '13

 
Kategori
Çevre Hukuku
 

Bankalar ve atm cihazları

Atm sahipleri bankalar benim gibi engellilerden, vergi, faiz, aidat alıyorlarsa, atm cihazlarını tekerlekli sandalyemden kullanabileceğim atm cihazlarını çevreye koymak zorundalar.

Ben şu an emekli maaşını zorunlu olarak atm cihazından alan bir kişiyim, bunun başlıca nedeni bankaların bulunduğu mekanlara tekerlekli sandalyemle giremiyor oluşum ve bankalar içinde bulunan işlem yapmak zorunda olduğum bankolarının benim gibi bir tekerlekli sandalyeli engelliye uygun olmaması. Ben tekerlekli sandalyeli hale geldiğimden bu yana onlarca yüzlerce belki de binlerce banka şubesi kapısı görmüşümdür ve birkaçı harici hiçbirinin girişi tekerlekli sandalyemin girişine uygun değildi. Şu ana kadar içerisine girebildiğim bankalarında işlem yapılan bölümlerindeki bankolar tekerlekli sandalyemin boyutunda değildi.

Ya ben işlemi yapabileceğim uygun bir yere gider maaşım ve kağıtlar önüme getirilir imzamı atar paramı alırdım, ya da bankanın memuru kağıtları eline alır yanıma gelir kağıtları kucağımda bana imzalatırdı. Banka içine giremediğim için defalarca maaşını banka dışında sokak ortasında sayılarak bana teslim aldığımı bilirim ve kağıtları da imzaladığımı bilirim.

Bunlar çok önemli bir ayrıntı olarak gözükmese de, ben kredi kartımla veya aldığım maaşla bankalara para kazandıran bir kişiyim, işlemlerimi rahatça bankada yapmakta en doğal hakkım. Gerekiyorsa bankalarını düzayak yere kuracaklar veya girişe rampa koyacaklar ki banka içine girip çıkacağım, gerekiyorsa da işlem yapılan bankoları tekerlekli sandalyeme uygun boyutta yapacaklar.

Banka girişini düzayak yapmak veya girişe rampa yapmak çok mu zor, banka içlerindeki bankolarının boyutunu düzenlemek çok mu zor veya sadece engelliler için banko bulundurulması çok mu zor…

Ben insanlarla iç içe yaşamımı sürdürmek isteyen bir engelliyim, yaşamın zorluğunu yaşamak isteyen bir engeliyim… Gerekiyorsa sıra numaramı alıp bir köşede sıranın bana gelmesini beklemeyi isterim, gerekiyorsa da veznedarla bizzat muhatap olup bankodan paramı kendim almayı isterim. Geleceğin ne getireceği belli olmaz, her zaman yanımda işlemleri halledecek birilerini bulamayabilirim.

Kısacası bankalarda işlem yapmak istesem, bankalar ve içleri benim gibi engelliler için zorlukla sorunla dolu, bunun bir an önce düzeltilmesi gerek.

Gelelim atm cihazlarına; görünüşte atm cihazlarında bir zorluk ve sorun gözükmüyor, ama bu sağlıklı insanlar için böyle... Benim gibi bir tekerlekli sandalyeli bireyseniz atm cihazları zorlu ve sorunlu, çünkü bu cihazlar ya kaldırım üzerine konuluyorlar ya da bir duvara monte ediliyorlar. Şu ana kadar yüzlerce binlerce atm cihazı gördüysem hiçbiri bana uygun değildi, ya rampası olmayan kaldırım üzerine konuluyorlar ya bir duvara monte edip tekerlekli sandalyemin atm’ye yaklaşmasını engelliyorlar ya da atm cihazları önüne basamak koyuyorlar. Bazen aynı banka bir yere atm cihazları yan yana koyuyor, iki cihazını da kaldırıma koyuyor iki cihazında önünde basamak oluyor ve her iki cihazında yerden yüksekliği sağlıklı bir insanın kullanımı için uygun yapılıyor.

Bu bankaların insan kaynaklarında sorumlu kişileri veya müşteri ilişkilerinde uzman kişileri bu kadar düşüncesiz, neden sadece sağlıklar düşünülüyor. Sadece devlete değil, özel sektörün birçok koluna da bilgili bilinçli eğitimli kişiler gerek. 

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..