Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '13

 
Kategori
Güncel
 

Bayraksız, yeni Türkiyenin Türkiyesi

Bayraksız, yeni Türkiyenin Türkiyesi
 

Bayraksız Türkiye


Gazetelerin pek okunmadığı ben dahil birkaç kişinin gazete okuduğu, sadece At yarışı bültenlerine bakıldığı takıldığım, tipik bir Ülkem kahvemize uğramıştım, boş masanın üzerinde bir gazete gördüm şöyle bir göz atayım dedim yeni bir gazete sandım. Meğer; Türkiye Gazetesi yeni tasarımı ve kadrosuna kattığı yeni yazarlarıyla okuyucusunun karşısına çıkmış da, ne şanslıyım ki benimde karşıma çıkmış.

Gazetenin Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak, Deniz Ülke Arıboğan, Alper Görmüş, Yıldıray Oğur ve rallici Burcu Çetinkaya gibi isimlerin artık Türkiye Gazetesi'nde yazılarını yayınlanıyormuş.

Peki gazetede ne değişmiş? Yeni logo ve yazar kadrosuyla değişim heyecanı yaşanıyormuş, Gazetenin yazı işlerinde yeni tasarım için artık son hazırlıklar yapılmış. Çırağan Sarayı'nda yapılan Türkiye Gazetesi'nin gecesine basın ve iş dünyasından çok sayıda kişi katılmış. Gazetede kendisinden başka her şeyin değiştiğini anlatmış Albayrak, "Öncelikle içeriği oldukça zenginleştirdik. Bu içeriği beğenileceğini düşündüğümüz bir görsel mizanpaj içerisinde sunmaya çalıştık. Bunun yanında toplumun yakından tanıdığı bazı isimler aramıza katıldı. Yani logomuzu değiştirdik. Bundan sonra tabiri caizse daha kaliteli bir gazeteyi, daha kaliteli bir sunumla ve kalemlerle sunacağız. Deniz Ülke Arıboğan, Alper Görmüş, Yıldıray Oğur ve Burcu Çetinkaya bunlar aramızda olacaklar. Görüşmekte olduğumuz bazı yazarlarımız da var. Bunları netleştireceğiz. Daha güçlü yazar kadrosu ve içeriğiyle güzel bir gazete yapmaya çalıştık. " demiş.

Akşam Gazetesi'nden istifa ederek Türkiye Gazetesi'ne katılan Prof. Dr. Deniz Ülke Arıboğan ise, “Tebdili mekanda ferahlık var' dediler. Zaten Nuh Albayrak çok yakın bir arkadaşım benim. O da buraya epeydir davet ediyordu beni. Akşam Gazetesi'nde de yeni bir oluşum vardı. Önlerini açmak adına istifa ettim. Şimdi de yenilenmiş Türkiye Gazetesi'nde yazılarıma devam edeceğiz. Farklı nehirler olarak Türkiye Gazetesi geleneğiyle aynı yere akacağız.” şeklinde konuşmuş.

Çırağan Sarayı'ndaki geceye Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, AKP Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Soylu, Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül ve basın dünyasından bir çok yazar katılmış.

“Yeni Türkiyenin Yeni Türkiyesi”(özellikle Türk bayraksız) sloganı adı altında, tam 43 yıl sonra logosundan Türk bayrağı atılarak gazetenin tasarımının yenilendiği, kadrolarının güçlendiği, ama onlar için yayıncılık açısından hiçbir şeyin değişmediğini söylüyorlar. Buna inandınız mı?

Sonra; internette şöyle kısacık bir araştırma ve inceleme yapayım dedim, rastlantı mıdır bilmiyorum İHA’nın Genel Müdürünün bir Amerikalı (Thomas BONIFIELD) olması yeni Türkiye’nin oluşumunda etkili olmuş mudur acaba? diye düşündüm.

Türkiyede Basına ait onca sorundan (örgütsüzlük, ifade özgürlüğü, tutukluluklar, iş güvencesizlik)  hiç birine dokunmadan sadece bayrak üzerinden yapılan değişimi değişim olarak aktarmak ve onu anlamak, rasyonellikle bağdaşmaz değil mi?

Sanırım, son zamanlarda; para kazanmanın, demokrasinin (hatta ileri), dindar olmanın ön koşulu Türklükten ve Türke ait değerlerinden uzaklaşmakta ve o değerler tü kaka demekten geçiyor.

Ne diyelim, Türkiyede; Türksüz, Türk bayraksız, andsız, yeni Türkiye hayırlı olsun.

Nizamettin BİBER

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..