Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '07

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayram yalnızlığı...

Bayram yalnızlığı...
 

Bugün yalnızlığın sesini yine duydum, beynimde ve bedenimde... Hayallerim ve tüm tanıdıklarım anlamsızlık boşluğuna düşüverdi sanki... Duygularım, mantığım, tenim benimle birlikte kimsesiz ve kimliksiz dolaştı kaldırımlarda...

Ve bugün bayram!

Bugünün tek farkı; yalnızlığımı daha derinden hissettim.

Ey kutsanmış hayat, bayram sana ne ifade ediyor?

Ey en güzel surette yaratıldığı söylenen insanoğlu/kızı bayram size ne söylüyor?

Bayramlıklarınızı giyin, hekes bayramlaşsın, küskünler barışsın, büyük küçük demeden kaynaşsın, yetmedi sarılın birbirinize, öpün yanakları ve en önemlisi eğilip öpün elleri...

Ben el öpmem, öpmedim, küs değilim kimseyle barışmadım, bayramlık giysi saçmalığını hiç anlamadım, formül gereği mümkünse bayramlaştıklarımın yanaklarını öpmedim, büyük ve küçüklere olan sevgim ve saygım artmadı...

Bayram nedir Allah aşkına? Eğlence ve coşku değil midir? Hiç eğlenmedim, beni costuracak hiçbir etkinlik yoktu çevremde.

Bu bayram ramazan bayramı değil mi? Yirmi dokuz, otuz gün aç kalmışsın, oruç tutmuşsun; üç günlük de olsa mükafatın bayram... Peki ne yaptınız bayramda?

Ben İstanbul'da yaşıyorum, ( Eyüp'e bağlı Yeşilpınar semti) bayramda lokantalar kapalı, bu durum Anadolu'nun her tarafında böyle.. Bayramda yine açım; ettiğim küfürler bayram etti işte...

Daha önce toplu taşıma araçlarının bayramlarda ücretsiz olmasına kafayı takmıştım. İnsan parasıyla gitmek istediği yere gidemiyordu. Bayramlık küfürlerim benim yerime yolculuk ediyordu...

Bu bayramda da hiçbir yere gitmedim, dolaştım durdum; vicdanımla renksiz şekerli bayramda...

Bayramın birinci günü akşamı eve dönerken Tekel Bayiine uğradım. Orada tanıştığım bir adam rakı içiyordu dükkanda. Sormadığım halde orucunu tutuğunu söyledi. Rakı, oruç ve bayram ne hoş ya! Ben de bir şişe şarap aldım evin yolunu tuttum...

Şimdi yalnızlığım ve ben karşılıklı oturmuş şarap içiyoruz. Bayram işte affedin yalnızlığımı...

Kimsesiz yüreğim kırmızı şarap lekesi, vicdanım insan lekesi, hayallerim geleceğin ülkesi, tenimde sevgilinin dudak izi, düşüncelerimde bayramın neşesiz sessizliği, mantığım umut yelkenlisi...

Herkese iyi bayramlar !!!
 
Toplam blog
: 22
: 1841
Kayıt tarihi
: 30.07.07
 
 

5 Ekim'de, sonbaharın güzelliğini görmek için doğmuşum. Öğretmen olana kadar, okumam gereken tüm ..