Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '11

 
Kategori
Şiir
 

Bayram

Bayram
 

Hey dostum elini ver elini, hadi çekinme/Şu sağ elini uzat; ne var bunda utanacak/Sadece sıkmak istiyorum, bayramını kutlamak/Bunda çekinilecek ne var sanki


Hey dostum elini ver elini, hadi çekinme
Şu sağ elini uzat; ne var bunda utanacak
Sadece sıkmak istiyorum, bayramını kutlamak
Bunda çekinilecek ne var  sanki
Hepimiz Adem’den beri kardeş değil miyiz?
Gerçi hepimiz bir tarafa atılmışız ama
Yine de uzak  akrabalık var bir arada…

Hadi uzat elini, bayram değil, seyran değil
Bu adam benim elimi niye öptü, deme
İşte benim babam yaşındasın, görüyorsun
Bizim peder ise rahmetlik, nerden bulacaksın
Bulacaksın da elinden öpeceksin…Gariban
Erken gitti; hep sigara, içki… Kanserden
Ne yardan geçebildi  zavallı, ne de serden..

Sanki bilmiyor gibisin, bugün bayram be…
Herkes birbirini kutlar, büyüklerin eli öpülür
Küçüklerin gözleri; keselerine para konulur
Ve mutlaka birer renkli mendil verilir,
Sizin orasını bilmem ama bizim köyler böyledir
Bir de üstüne üstlük, cepleri şekerle doldurulur…

Bu gün bayram be, seninle ne küsüz , ne de dargın
Öyleyse ne bakıyorsun, uzaktan, argın argın,
Sana dedim ki “kardeşiz” daha ne istersin
Düşman mısın, yağı mısın, silahlı mısın,
Öyleyse çek vur beni de tam sağ yanımdan
Çünkü sol yanımda, kalbim var, sana acıyabilir
Onun için, boş ver sen bildiğin gibi yap
Ama ayrılmadan önce uzattığım şu elimi bırak.

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..