Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '12

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebeklerde gaz sancısı

Bu konuda sıkıntı çekmeyen çok az anne baba vardır sanıyorum. Ama maalesef ben o gruba giremedim. Benim oğlum çok ama çok gazlıydı. Bende bu konuda diğer anne babalara yardımcı olmak adına yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.

İlk 15 gün oğlum çok sık uyuyordu.Biz de oh ne güzel sıkıntımız yok, gazımız yok diyorduk. Ne zaman ki oğlum 20 günü doldurdu ondan sonra gaz sıkıntımızda başladı. Tabi ki ilk defa yaşadığımız bir deneyim olduğu için herşeye öyle yabancıyızki...

Oğlumun karnını doyuruyoruz altını temizliyoruz artık rahat ederiz derken başlıyordu ağlamalar. Ne yaptıysak o habis gaz bir türlü çıkmıyordu. Doktora gittik çok defalar bu nedenle ve bir yığın bitkisel ilaçlar. Ne çareki hiçbiri iyi gelmedi. Bazı gün azalmasına rağmen bazen şiddetili ağlamalara biz bile şaşırır olduk. Hatta bir seferinde oğlumun ağlamasını dindiremedik. Gazını çıkarttığını zannedip farklı sıkıntılar getiriyorduk aklımıza. Karnı mı aç vs. gibi. Gazdan bir defada kurtulacağımızı sanmışız. Neyse acile götürdük susturamayınca dr tabiki gaz dedi. Bu arada zaten hastaneye giderken oğlumuz araba da uyumuştu. O günden sonra sıkıntılarının üzerine daha dikkatli eğilir olduk farklı sıkıntılarını farkedebilmek için. Neyseki ikinci ayını doldurduğumuz gün itibariyle bitti.

Benim anne babalara tavsiyem gaz sancısıyla boğuşmak adına kendilerini yıpratmasınlar. O sancıyı da bir gelişim evresi gibi düşünmek hepimizi rahatlatır. Bu konuda yapılması gerekenler diye bir şey yok. Bir çok şeyi yapsak da fayda sağlayamadık. Fakat sıralamam gerekirse karnına sıcak havlu koymak, ayaklarını sıcak tutmak, kimyon içirmek, doktorun tavsiyesi ilaçları kullanmak, rezene çayı vermek, yüksek sesle müzik açmak, kurutma makinesi ile karnına sıcaklık vermek, elektirik süpürgesi çalıştırmak vs. Yaptıklarımı ancak bu kadarıyla sıralayabiliyorum aklıma gelmeyen daha neler var kimbilir.

Bu konuda yapılması gereken tek şeyin sabırlı olmak gerektiğini anladım. Bu arada tek başetme yöntemi arabasında bol bol gezdirmek. En etkili yöntemin bu olduğunu düşünüyorum. Ama şunu unutmamak gerekirki her bebek farklı özellik göstermekte ve her zaman kıyaslama yapmak doğru değil.

O nedenle bebeğimizi iyi tanımalıyız. Bütün sıkıntıların arkasından onun gülüşü herşeye yetiyor... Tıpkı her gecenin sonunda güneşin doğuşu gibi.... 

 

 
Toplam blog
: 12
: 1828
Kayıt tarihi
: 24.07.07
 
 

..