Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '13

 
Kategori
Beslenme
 

Bebeklere kış lezzetleri

 

Özellikle kışın balkabağı antioksidan içeriğiyle bebekler için çok güzel bir tercih. Ben de kışın bolca yapıyorum Deniz'e. Ek gıdalara geçtiğimizde geçen senede yapıyordum bu sene  de devam ediyoruz. 2 şekilde yediriyorum yavruya balkabağını.

Balkabağı püresi: (tarif pek sevgili arkadaşım Resmiye Nergiz'e ait)

Bir miktar balkabağı, 2 orta boy patates, 1 orta boy soğan, 1 diş sarımsak hepsini buharda pişiriyorum. (Buharda pişirme çok lezzetli pişmesini sağlıyor ve vitaminlerini öldürmüyor. Pazardan almıştım sepeti, 10 tl gibi bir fiyatı var, aşağıdaki resimdeki gibi) Çatalla ez

erek veya blenderdan geçire

rek yediriyorum yavruya tek kelimeyle bayılıyor!

Cevizli pekmezli balkabağı püresi: (tarif tamamen bana ait)

Bir miktar balkabağını yine buharda pişiriyorum. İçine 2 tam ceviz rendeliyorum veya eziyorum. Bir miktar da pekmez koyayarak lezzetli bir ara öğün olmasını sağlıyorum. Ama pekmezi abartmıyorum.

Genelde balkabağı aldığımızda çok büyük olduğu için hepsini haşlıyorum ezip küçük  kaplarda buzluğa atıyorum. Kullanmadan bir gün önce buzdolabına koyup çözdürerek ya çorba yapmakta ya da bu tatlı püreyi yapmakta kullanıyorum. Bazen balkabağını sadece haşlanmış patatesle veriyorum ana öğün olarak onu da çok seviyor Denizcik.

Somon köftesi (tarif dokuzuncubulut yazarı Aslı ablamızdan. Linki burada)

Malzemeler:

1 dilim somon balığı

3 orta boy patates

1 yumurta

1 su bardağı mısır unu (kızartmak için)

Somon ve patatesi buharda pişiriyoruz. Sonra ayıklıyoruz ve 1 yumurta ekleyip  mısır unu ile birlikte köfte kıvamına getiriyoruz. Az yağda kızartıyoruz. Orijinal tarifte taze soğan ve maydanoz var, Deniz bunları koymadığımda daha fazla yedi çünkü o zaman patates daha ön planda oluyor. Eğer balığa alışkın bir çocuğunuz varsa bence koyun taze soğan ve maydanoz da.

Şimdiden tüm yavrulara afiyet bal şeker olsun!

Buhar Sepeti2

bebeklerin-en-guzel-halleri-1445882

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 8
: 829
Kayıt tarihi
: 01.02.13
 
 

  1978 İzmir doğumluyum. Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler mezunuyum. 9 sene pe..