Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben artık bir ayıyım

Ben artık bir ayıyım
 

Ayı olmak kötü birşey mi? Aslanım desem daha mı değişik olurdu acaba? Olsun; ben ayı olmayı tercih ediyorum. Serinlemek için suya giren bir ayıya yapılan zulmü televizyondan izlerken insanlığımdan utandım. Dilimize pelesenk olan ama kılımızı kıpırdatmadığımız “küresel ısınma”nedeni ile kış uykusuna yatamayan, avlanma ve yaşama alanı bulmakta zorlanan kutup ayılarının durumunu gördüğümde insanlığımdan utanıyorum.

Burnuna halka takılıp sokak sokak dolaştırılan, tefle dansettirilip de”hadi kızım, hamamda karılar nasıl bayılırmış, göster”denilerek dolaştırılan ayı manzaraları yasaklandı çoktandır.Ama suda serinleyen ayıya odunla vuran, can havli ile bir kayaya tutunduğunda taşlamak hangi insanlığa sığar?Bu vahşeti engelleyecek bir yasa, kolluk gücü var mı?Bu vicdansızlığı görüntüleyenler olmasaydı nasıl haberimiz olacaktı?

Ben bir tercih yaptım ve ayılığı tercih ettim.Birçok insandan(!) daha insanî göründüğü için, yaşama hakkının en kutsal hak olduğuna inandığım için, kötü gidişatımıza karşı hiçbirşey yapamamanın verdiği kızgınlığıma dur diyemediğim için, çöllleşen Türkiye’yi sadece bireysel tasarruflarla çölleşmekten kurtaramayacağına inandığım için, orman talanına, su havzalarına rant uğruna imara açan takiyyecilere karşı olduğum için, yarın öbür gün bizim de yaşam alanlarımızın yokolacağına, içecek su, yiyecek ekmek bulamayacağımıza ve aynı kaderi paylaşacağımıza inandığım için, onları şu anda kendime çok yakın bulduğum için ayı olmayı tercih ediyorum.

Ayılar bugün başının çaresine nasıl bakıyorsa onlardan çok şey öğreneceğiz demektir.Yarın öbür gün bir balina, bir yunus, bir kelaynak, bir kızıl çam ağacı, bir böğürtlen bile olabilirim bu gidişle.Belki de bir eşek...Ama onlardan o kadar çok var ki etrafta benim farkıma bile varmayabilirsiniz...

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..