Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Ben bana tiryakiyim

Ben bana tiryakiyim
 

herşeyin altında bir şey aramaya belki de gerek yoktur


Duygusal rahatsızlıklarımızın temelini, duygularımızı yönelttiğimiz olaylar oluşturmaz. Olaylara karşı gösterdiğimiz öğrenilmiş inanç ve yorumlarımız oluşturur. Doğduğumuz andan itibaren, sosyal ilişkilerimizin bize yüklediği kalıplar ölçüsünde, kendi benlik değerimizi oluşturur ve değerler skalası geliştiririz. Bu skaldaki değerlere yüklediğimiz anlamlar olaylara bakış açımızı belirler. Bu bakış açısı "BEN "den gelen değerlendirme ile açı kazanır. AÇI nın derecesi de gördüğünüzü ve çıkarımlarınız etkiler. DOĞRU OLMAK, MÜKEMMEL OLMAK, FEDAKÂR OLMAK, KONTROLCÜ OLMAK, YÖNETEN OLMAK, KURBAN OLMAK gibi. Bu noktalarda düştüğümüz en büyük yanılgı ise kendimizi bir tek BEN den oluşuyor kabul etmektir. Elbette burada anlam olarak bölünmüş kişiliklerin oluşturduğu şizofrenik bir yapıdan bahsetmiyorum. Ben dediğimiz kavramın durumlardaki ve anlardaki HAL lerinden söz ediyorum. http://blog.milliyet.com.tr/Blogum.aspx?BlogNo=151580İnsan bir tek BEN den oluşmaz. Kavram olarak tek bir BEN den bahsedebiliriz ama o BEN in farklı anlardaki ve durumlardaki hallerini dikkate almak gerekir. Her HAL bir önceki HAL in tekâmülü içindir. Bulundukları ''HAL'' den daha iyi bir ''HAL'' e gelebileceklerini bilenler, kendilerine saygı duyarlar ve severler. Bu durumun farkında olanlar yaşadıkları her şeyi bu tekâmül için kendilerine sunulan bir fırsat olarak değerlendirirler. Farkına varamayanlar ise BEN TİRYAKİLİĞİ içinde birçok duygusal rahatsızlıklar ile baş etmek zorunda kaldıkları yıpratıcı bir yaşama kendilerini mahkûm ederler. Olaylar ve insanlar BEN TİRYAKİLİĞİ ni bırakmak için bize hizmet ederler. Tiryakilik aşırılığı ifade eden, normal denilenin üstünde olan demektir ve zarar vericidir. En gizli en bağımlı olduğumuz, tiryakisi olduğumuz benliklerimiz, bu konuda kendimizi rehabilite etmediğimiz sürece en sıkıntı yaşadığı şeyleri yine kendisi için kendisi üretmektedir. Her tiryakilikten arınma zorlayıc, ama asla zor bir süreç değildir. Ardından gelen arınma ise yanında birçok armağan getirmektedir. Armağanlarını merak edenlere …

 
Toplam blog
: 32
: 1690
Kayıt tarihi
: 16.09.08
 
 

1970 yılında istanbul'da doğdum. Marmara üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık bölümü mezunuyum. Psik..