Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '15

 
Kategori
Deneme
 

Ben bir köy öğretmeniyim

Ben bir köy öğretmeniyim
 

Ben Bir Köy Öğretmeniyim


33 yıl ülkenin farlı  bölgelerinde, değişik kentlerinde, uzak köylerinde

ve yurt dışında öğretmen olarak görev yaptım.

Görev yaptığım sürede,

okul boyadım, badana yaptım, WC, depo ve kömürlük tamir ettim, temizledim,

sınıf süpürdüm, tezek sobası yaktım, çatı aktardım, musluk tamir yaptım, kapı, pencere, dolap, sıra ve karatahta yaptım, tamir etim ve boyadım.

Bu işlerin de öğretmen olmanın bir parçası ve gerekliliği olduğunu bildim, severek ve isteyerek yaptım.

 

Kaç öğrencimin burnunu sildim, düğmesini ilikledim, söküğünü diktim, tırnaklarını kestim, göz çapaklarını temizledim, mont fermuarını kapadım, pabuçlarını bağladım saymadım.

Onlarla ağladım, onlarla güldüm.

En çok da, onlar gibi çocuklaştım. Oyunlarında ebe, şarkılarında söz, masallarında peri, öykülerinde iyilik meleği oldum.

Atatürk’ü öğrettim, Devrimlerini anlattım, Cumhuriyeti yaşattım Bayramlarda.

İnsan haklarını, çocuk haklarını işledim, demokrasiyi, adaleti anlattım.

Saygıyı, sevgiyi, yardımlaşmayı / insan olmayı  gösterdim kara tahta başında.

Harfleri, heceleri, cümleleri birlikte yazdık defterimize, okuduk birlikte

Günaydın dedim sabahları

İyi akşamlar dedim paydos zili çalanda.

Tatillerde özledim, dönüşlere sevinçli oldum her zaman..

 

Öğrencilerime doktorluk yaptım, okuluma hademelik de müdürlük de yaptım

Gün geldi öğrencilerime anne oldum, baba oldum, en çok da onlarla sırdaş oldum/ kardeş oldum..

 Köyün muhtarı, caminin imamı, köylünün danışmanı oldum.

Gün geldi köyün sağlıkçısı oldum iğne yaptım, ilaç buldum, ziraatçısı, çiftçisi oldum.

Düğünlerinde halay başı, kirve, ölümlerinde acı paylaşıcısı, yas gününü ağıtçısı oldum.

Gülmeyi onlardan öğrendim, onlarla paylaşarak büyüttüm mutluluğumu.

 

Ben bir köy öğretmeniyim.

33 yılımı verdiğim ve mensubu olmakla kıvanç duyduğum, mutlu olduğum öğretmenlik mesleğimi sürdürürken köylüler için, öğrencilerim için yaptığım her iş beni çok mutlu etti, haz verdi, gurur duydum.

Yeniden gelsem dünyaya, yine köy öğretmeni olmak isterim yeni baştan.

 

 Ülkemin tüm öğretmenleri

24 Kasım

Öğretmenler Günümüzü Kutluyorum…

 

 

 

*muzaffer yıldırım

 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..