Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '07

 
Kategori
Haber
 

Ben de izlemiştim

Ben de izlemiştim
 

Sema Çürük'ün "Kes sesini" (1) yazısını okurken anılarımda geçmişe yolculuk yaptım.

Yıllar önce milletvekili olan bir yakınımı ziyaret için TBMM ne gitmiştim. Hiç unutmuyorum Kemal Türkler de aynı milletvekilini ziyarete gelmişti. Milletvekili tanıdığım bize meclis oturumunu izleyebileceğimizi söylemişti. Biz de Kemal Türkler ile birlikte dinleyici localarından oturumu birlikte izlemiştik.

Sanıyorum 1977 veya 1978 yıllarıydı. Tam olarak yılını anımsayamıyorum. Meclis başkanlığı seçimi yapılacak, başkan yok.Oturuma en yaşlı milletvekili olan Kinyas Kartal başkanlık yapıyor. Milletvekilleri salonda yerlerini aldılar. Başkan da yerini aldı oturumu açtı, yoklamaya başladı. İsimler okunuyor, milletvekilleri "buradayım" diye yanıt verip elini kaldırıyor. Başkan bazen buradayım sesini duymuyor. Milletvekilinin ismini katibe tekrarlatıyor. Milletvekili sıra kapaklarına sinirli sinirli vuruyor bir taraftan da "Başkan sağır mısın?Buradayım dedim ya." Ben gözlerim şaşkınlıktan yerinden fırlamış biçimde salonu izliyorum. Kemal Türkler'de şaşkın bana dönüyor; "İlk kez bir oturum izliyorum. Gerçekten çok şaşırdım. İlkokul öğrencileri aynı davranışı göstermez." dedi. Bağırtı çağırtı arasında başkan yoklamayı bitirdi, çoğunluk sağlanamadığı için oturumu bir gün sonra açmak üzere kapattı.

Biz de aşağıya kulise indik. Yoklamada bulunmayan milletvekilleri orada oturuyorlardı.Ben o zaman Zonguldak'ta oturuyorum. Yakınım olan milletvekili beni Zonguldak milletvekilleriyle tanıştırdı. Biraz önce yoklamada bulunmayan bu milletvekilleri, benim Zonguldak'ta çalıştığım okulu öğrenince ceplerinden listeler çıkardılar. Okula girmeleri için bazı öğrencilere torpil olmamı istiyorlardı. Çok şaşırmıştım ve hayal kırıklığına uğramıştım. Ağzımı açıp bir tek sözcük söyleyemedim bile...

Yakınım olan milletvekili beni kolumdan çekti ve onlara döndü; "Biz meclisi gezeceğiz. Kemal Bey'de görmemiş meclisin içini.Ben hoca hanımla sizi dönüşte görüştürürüm" dedi. Oradan uzaklaştık. Bir daha da oraya dönmedik.

Biz önde bir gazeteci ordusu arkamızda meclisi gezdik. Yanımda DİSK başkanı Kemal Türkler var doğal olarak.

Bende kalan ise meclis salonundaki o oturum.Sıra kapaklarına vuran elleri, gürültüsünü, bağırtıları ve o kargaşayı asla unutamıyorum. Aradan yıllar geçti, değişen bir şey yok. Belki eklenen bazı şeyler var.

İnsan bizi yönetenlerin halini gördükçe üzüntü duyuyor.

Peki, bunların hepsinin nedenini düşünme zamanı gelmedi mi?

Ne denli çirkin bir hitap şekli; "Kes sesini". Böyle mi örnek olunacak insanlara?

1.http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspxBlogNo=3083

Resim:http://resim.turkcebilgi.com/T.B.M.M._resimleri

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..