Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '08

 
Kategori
Şiir
 

Ben göğsünün sol yarısı.

Ben göğsünün sol yarısı.
 

(...)

Sene 519
Milattan sonra,
Anadolu'nun orta yeri
Yozgat'ta
Şeyh Celal üstüne gönderildim.


Navarin'de
827'de
Donanma'da Levent'tim,
Gemilerde tutuştum,
Gemilerde alev aldı bedenim.


Takvim 853'ü gösterdiğinde
Kırım'da cenge giriştim,
Yendim
Ama
Yitirdim.

93 Harbi dediler
Hicri takvime göre,
Lâkin harp 877'de
Düşman İstanbul'da
Yeşilköy'de
Can vermekteyim.

Hamidiye Alayları ile
Yani 891'de
Anadolu'nun
En ücra köşesine gönderildim.


911'de
Trablusgarp cephesinde
Görüldü gövdem.

Peşinden
Daha bir yıl geçmeden
Balkan Savaşları patladı aniden.

Bitti derken
Sarıkamış'ta düşmana değil,
Zemheriye yenildim.
Allah-u Ekber'de
Çürümedi hala bedenim.

Soluk dahi alamadan,
Aynı sene
Yani 914'de
1.Cihan Harbi'ne buyur ettiler,
Dirhem dirhem,
Lime lime
Doğradılar bedenim,
Vazgeçmedim.

Peşinden
915'de
Seddülbahir'de
Beş ayrı noktada savaştım,
Anafartalar'da, Arıburnu'nda
Albay Mustafa'nın
Kâh arkasında, kâh yanındaydım.


Ve
Nihayetinde
Savaşların Anası başladı
Topraklarımda,
Elimde avucumda kalan Anayurdum'da
Anadolu'da.
Tam yedi düvel ile boğuştum,
Siper boşalttım, cephe gezdim,
An geldi canımdan bezdim,
İstikametini
İzmir'de duydum
Kemal'in.

Anam
Anacığım,
Yaralıyım, yorgunum , halsizim,
Lâkin
Hiç üzülme daha bitmedim.


Tanımadın mı beni Anam ?
Garip Anam
Felaketler geçirmiş Anam
Ben göğsünün sol yarısı,
Ben Oğlun
Memed'in....




11.Mart.2008/Salı.
 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..