Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '09

 
Kategori
Felsefe
 

Ben olmak farketmektir hayatı

Ben olmak farketmektir hayatı
 

Başkalarını ben (kendin) bilmektir.

Çok uzakta, hiç tanımadığın, belki de ömrün boyunca göremeyeceğin acıyan bir yarayı, içinde hissetmek demektir.
Yüreği kanayan bir annenin, babanın acısı senin de acındır.
Onların feryadı, kendindir, ( ben)dir
Yoksulluk içinde yaşayan, çocuğunu okula dahi yollayamayan babanın çaresizliğine kayıtsız kalmak mümkün mü?

Onların sorunlarını yüreğinde hissetmek, hele bir de elinden bir şey gelmemesi, daha da kanatır yüreğini, acıtır. Uğraşırsın en yakınında ararsın onların çaresizliğini nasıl giderebilirim diye… günlerce çıkmaz yüreğinden onların yokluğu, acısı...

Engelli çocuğu olan bir ailenin çektiği sıkıntı, senin de sıkıntındır. Nasıl kayıtsız kalabilirsin ki, sen çocuğunun elinden tutup parka gittiğinde, engelli bir çocuk görsen.. nasıl içinde hissetmezsin o annenin, ya da babanın vefasını…
O minik yavrunun engellerini görmezden gelebilir misin..? Nerden bilebiliriz ki beş dakika sonra bizim de engelli olamayacağımızı, elbette ki hayır.

Sokaktaki küçücük çocuğun ağlamasına, kayıtsız kalabilmek imkansız. Tutarsın elinden, sıkı sıkı… sarılırsın var gücünle.. Üzüntüler, acılar hep yakındır sana bilirsinki o sensin, kendinsin.. İnsanız çünkü; acılar, üzüntüler hep içimizde, hepsi bizim.
Ufacık bir kedi yavrusunun, topallaması yüreğini burkmaz mı? ..

Çok uzaktaki bir acı, senin içindedir ve hiçbir acı yüreğine uzak olamaz.

Sadece acılar mı… sevinçler de sensin.

Bir sahil kıyısında yürüken gördüğün, rengarenk çiçekler, martıların çığlıkları, hepsi senin sevincindir. Suladığın saksıdaki çiçeğin, kana kana suyu içmesi senin mutluluğundur.
Baharda açan çiçek, hiç tanımadığın bir annenin bebeğini dünyaya getirmesi, okulundan başarıyla mezun olmuş bir öğrencinin sevinci hepsi sensin, senin yüreğin..

Başka insanların sevinci ve üzüntüleri senin elin, kolun, gözün ve yüreğin…

Ben olmak, herşeyi farketmek, kendin bilmek, diğer insanlara faydalı olabilmek

Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın değil…. Sana dokunan da sen olmalı, ben olmalı…

Ben olmanın, ne ırkı ne dini ne de dili vardır. Ben olmak insan olmaktır.

Kelimeleri, yüreğinizin ışığına tutarak okumanız dileği ile....

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..