Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Ayhanın sesi ve kalemi

http://blog.milliyet.com.tr/ayhanicoz

28 Ocak '12

 
Kategori
Şiir
 

Ben türküm ben

Ben türküm ben
 

Ben türküm ben,
Özüm bir, sözüm birdir benim...
Yaptıysam yaptım, kestiysem kestim,
Kovaladımsa kovaladım...
Söylerim korkmam ben türküm ben,
O zaman öyle gerekti yaptım derim,
Ekmeğimle oynadı yaptım derim,
Toprağıma göz dikti yaptım derim,
Namusuma dokundu yaptım derim,
Vardır bir sebebi derim,
Ben türküm ben...
Özüm bir, sözüm birdir benim...
Savaşırken bile madur etmem,
Geride kalanları aç ve öksüz kalmışları,
Aman dileyipte sığınanları,
Kucak aşmışımdır ben,
Türküm ben,
Özümde bir, sözüm birdir benim...
Ben asil damarlarımda medeniyeti yasalarla,
Değil nefesimle, sevgimle,
Örf ve adetimle yaşayanlardanım...
Ben türküm ben,
Özümde bir sözümde birdir benim...
Benim örfüm, benim törem,
Kimse sana dokunmuyorsa,
Kimse etrafına zarar vermiyorsa,
Kimse senin namusuna,
Toprağına dokunmuyorsa,
Sende onlara dokunma,
Paylaş mutlu yaşa ve yaşat der...
Sabırla beklerim özümü,
Zamanı gelince söylerim son sözümü,
Kim dokunursa toprağıma ve namusuma,
Bakmam gözyaşına, acımam ona!..
Kırpmam gözümü...
Ben türküm ben
Özümde bir, sözümde birdir benim...
Şehit verdik, karlar arasında,
Soğuklara ve namertlere,
Cesetler verdik bu toprağa,
Karış karış, kimseye dedirtmedik namert,
Titretik yedi cihanı,
Topumuzla tüfeğimizle,
Süngümüzle,
Biz türküz biz,
Özümüzde bir sözümde birdir benim...
Göklerde bayrak dalgalanıyorsa,
Camilerimizde ezanlar, evimizde kuranlar okunuyorsa,
Toprağımızda özgürce gezip konuşabiliyorsak,
Bu özümüzdendir, bu sözümüzdendir.
Biz türküz biz....
Özümüzde bir, sözümde birdir benim...
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!....

Ayhan İÇÖZ
27.01.2012 saat: 22.45

 
Toplam blog
: 105
: 295
Kayıt tarihi
: 08.12.11
 
 

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki artık ne kelimeler ne sözler ifadesiz kalmakta... Derimki şiir seve..