Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '16

 
Kategori
Güncel
 

Ben ülkemde Suriyelileri istemiyorum.

Ben ülkemde Suriyelileri istemiyorum.
 

 Bu bizim Pensacola'da Hampton İnn otelinde beşinci günümüz. Sabah her zamankİ saatimzde kahvaltıya indik.Daha kahvaltıya inerken asansörde bir sürü kara renkli adama rastladık. Burası bir sahil şehri.Genel de tatil için  mali durumu, iyi çocuklu Amerikalı ailelrin tercih ettiği bir yer.Kaldığımız otel Hilton oteller zincirinden . Bugüne kadar otelde hep sarışın çocuklu aileler görmeye alışık olan ben birden asansörde gördüğüm kara renkli adamlar karşısında şaşırdım.Gördüğüm adamlar zenci değildi.Aralarında konuştuları dil ingilizce değildi.

 Kahvaltı salonuna geldiğimizde çoluklu çocuklu bir sürü aynı tipten insan gördük kahvaltı eden. Amerikalıların aksine bağıra çağıra konuşan koloni gibi bir sürü adam. Konuşmalarından Pakistanli,Bengaldaşlı veya başka bir Asya ülkesinden olduklarını düşündüğümüz bu insanlar birden oteli mülteci kampına çevirmişlerdi.Amerlkalı tatilci aileler şaşkın bir şekilde bu insan grubunu seyrediyordu.Otelin kahvaltı salonundaki halılar birden tabaklardan dökülen  yumurta sarıları ile dolmuştu.

 Bu kişilerin Amerika'da yaşamadıkları, buraya kısa süre önce gelmiş oldukları davranışlarından ,ses tonlarından öyle güzel anlaşılıyordu ki. Zira dikkat ettim ister zenci, ister beyaz ne renk olursa olsun, hangi ırktan gelirse gelsin,Amerika'da uzun süre yaşayan kişi buradaki yaşama alışıyor ve başkalarının haklarına riayet ediyor. Belki küçük yaşta böyle eğitildiklerinden veya korkudan. Ama küçük çocukları bile saygılı oluyor.

  Sonra eşimle havuz başında oturup kahve içerken bu olayın tahminlerini yaptık. Böylesi pahalı bir otelde ya bir şirketin davetlsi olarak ülkelerinden gelmişlerdi veya bir turla turistik seyahata gelmişlerdi. Nitekim kahvaltı sonrası bir gece kaldıkları otelden havaalanına giden otel aracı ile ayrıldılar.

 Bu insanları görünce ülkem ve şu anda başında bulunan büyük sorun Suriyeliler olayı geldi aklıma.Ülkeme birden bire dolan 3 milyonun üstündeki Suriyeli mültecilerin yaratacağı demografik, sosyal ve ekonomik sorunlar uzun süredir zihnimi meşgul ediyordu zaten.Bir de bu kişilere vatandaşlık verilmesi olayı çıktı son günlerde.

 Biz zaten çok zengin bir ülke değiliz. Kenid vatandaşının sağlık, eğitim ihtiyacını tam karşılayamayan bir ülke başka ülkeden gelmiş sağlıksız, eğitimsiz bu milyonlarca insana nasıl bakar.Benim gelirimden kesilen vergiler eğitim ve sağlık olarak bana dönmediği gibi benim üç kuruşluk emekli maaşımdan bile kesinti yapılıyor bu mülteciler için.

  Okuyanlarım beni ırkçılıklı suçlayabilrler ama ben ülkelerinde kalıp ülkeleri için savaşmamış bu kişileri ,ülkemde daimi birey olarak istemiyorum. Sanırım onlar da istemiyor. Zira bayram tatilinde koşa koşa ülkelerine gidiyorlar.

 Herkes otursun ülkesinde.Bu vatan ancak bize yetiyor.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..