Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '08

 
Kategori
Deneme
 

Ben ve olmayan sen...

Ben ve olmayan sen...
 

Gerçek bile değilsin ama gene de cesaret edip gerçek olabileceğini düşünemediğim. Yüzün yok hayalimde. Kim olduğun da hiç ama hiç önemli değil. Çünkü gerçeğe yaklaştığın an, vazgeçiyorum senden hayalim, bedensiz hayalim bile olsan.

Sadece kalbin var. Sadece yumuşacık sesin var bende. Ve sadece beni sevdiğini düşündüğüm sen. Beni sevmeni düşünmek bile çoğaltıyor beni. Bir ben daha oluyorum. Büyüyor kalbim. Seni sevmek ise, kalbin hiseetmek ve yalnızlığımı paylaşmak, beni derin dehlizlerden çekmek...

Konuşuyorum olmayan senle.

Konuşurken hayalimde gene senle, bir noktaya geliyorum ki yalanların başlıyor. O an gerçek oluveriyorsun bende.
Sorgulamaya başlıyorum kendimi, seni ve sevgi denen bulmacayı. Diyorum ki: "Madem seviyor, seviyorum o zaman herhangibir yalan neden?"

Neden o an bakamıyorum gözlerine? Neden bakmak istemiyorum gözlerine?

İncitecek mi yalan sevgin beni? Bakmaktan ve gözlerinde görmekten korktuğum şey sevginin yalanı mı?

........

Beynim gene oyun yapıyor bana:)

Birden konu değiştirip, gündüzden yarım kalan işime takılıyor. Başlıyor şunu şöyle yapayım, şöyle yazayım, bu daha uygun olur, şu daha iyi anlattı sorunu, vs. vs.

Derken birden konuyu değiştirdiğimi fark ederek kendi kkendime gülümsüyorum. Belki bir oyun belki bir savunma mekanızması geliştirdi kendiliğinden beynim.

Bu eylül ayında, olmayan hayalimin yüzünün beni incitmesini istemiyor. Belki neden hayalim gerçek değilsin diyor? Belki Alpay'ın şarkısındaki gibi neden Eylül'de olsun gelmiyorsun diye isyan etmemi engelliyor.

Bir gazete haberinde, eylül ayının depresyona girme ayı olduğunu ve Eylül'de kadınlarda erkeklere oranla daha fazla depresyon görüldüğünü yazıyordu.

Tam damardan bir haber...:)

Belki güleceksiniz çoğunuz:) Hoş ben de gülüyorum çoğu zaman bu depresif hallerime. Dünyada hiçbir sorun kalmadı sen hayalinle olmayan ve neden gerçekleşmiyorsun diye düşündüğün hayalinle uğraş. Sonra da depresif takıl...:)

Dünyanın tüm ya da birkaç sorununu ben çözemem ki...

Çözebilsem de çözdürmezler ki...

Bir dünya karmaşa ile uğraşabilecek gücüm yok ki...

Mesela kadınlar neden siyasetle ilgilenmezler?

Neden ilgilensinler?

Kadınlar kendi varlıklarından kaynaklanan o kadar çok sorunla baş edememişken, o kadar çok sorunla varlıklarını sürdürmeye çalışıyorken bir de kendi kendilerini kadın topluluğu olarak yiyecek bir ortamın içine mi girsinler?

Hem kadınlar bence zaten çok ama çok iyi birer siyasetçidirler. Neden mi?

Koca bir evin düzeninin sağlanması kolay iş midir? Çocuklar idare et. Kocayı idare et. Akraba takım tayfayı idare et. Aman tatsızlık çıkmasın diye ortamı sürekli yumuşatmaya, çocukların hata ve kusurlarını örtbas etmeye çalış.... Bunlar her siyasinin altından kalkabileceği işler değillerdir bence:) Çoğu evde yaşananlar bunlar ne yazık ki. Hatta bazı evlerde evin babasının evde yaşayanlar hakkında tam ve doğru düzgün ne yaptıkları ile ilgili pek de bilgisi yoktur. Ayakta uyutulur gibiler. Ya da gibisi fazla, alan-satan memnuniyeti var ortada...

Peki bunu başaran ve kadınlığı ile övünen siyasetçilere kocaman bir alkış gerekmez mi? Bu yaptıklarının gerçek siyasilerden farkı nedir?

Hatta kocasını evde tutamamak veya evde tutmak da kadınların becrisi sayılmıyor mu?. Bakınız işte ne kadar siyasi bir sorumluluk... Partisine oy almış veya alamamış bir genel başkanın sorumluluğundan ne farkı var?

Hani aklıma, evdeki siyasetin toplumsal siyasete ayna olduğu da gelmiyor değil...

Alışmışız uyutarak uyutulmaya...

....

Neden kadınlar ekonomi, sosyoloji vb. ile ilgilenmezler?

Neden ilgilenmezlermiş gibi görünürler? Oysa gene ve her halukarda evin eknomisi girdi ve çıktıları kadının sorumluluğundadır. Maddi olarak güçlü bir aile veya güçsüz bir aile olsa bile pek fark eden bir şey yok ...

....

Beynim....

Gene kalkanları çekti. Hiçbirşeyi düşünmek istemiyor... Hayalim, seni bile...

 
Toplam blog
: 41
: 784
Kayıt tarihi
: 23.08.07
 
 

Üniversiteyi bitirdiğimden ve işe başladığımdan bu zamanabir hayli yıl geçmiş:). Bir de baktım ki em..