Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Benim canım kulağım

Benim canım kulağım
 

Bazen herşey dursun istiyorum. Bütün gürültü çıkaran bütün ses çıkaran herşey dursun istiyorum. Hiç ses olmasın sadece sessizligin sesini dinlemek istiyorum. Ne arabaların gürültüsünü ne de kuşların ötüşünü duymak istiyorum, sadece gözlerimi kapatıp sessizligin sesini dinlemek istiyorum.Gürültü insan hayatını ne kadar etkiliyor. Sinirlerini alt üst ediyo bazen insanın. Çalıştıgım ortamdaki gürültüye o kadar çok alışmışım ki onu duymuyorum bile artık Geçen gün dinledim ve ben gerçekten çok gürültülü bir ortamda çalışıyormuşum. Bunu biliyordum tabiki ama bazen insan bunun farkında olmayabiliyor.
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğünde Madde 525 : Gürültülü yerlerde çalışan işçilere, kulakların korunması için uygun kulak tıkaçları verilecek ve bu tıkaçlar her gün temizlenecek ve sterilize edilmeden bir diğer işçiye verilmeyecektir. Şeklinde de bir ibare söz konusu. Bu da kulağımızın insan saglığında ne kadar önemli bir yerde olduğunun göstergesidir.
Şimdi sizde bir dakika olsun durup sadece dinleyin. Çevrenizde aslında sizin fark edemediğiniz ne kadar fazla ses olduğunu göreceksiniz. Ne mutlu bizlere bunları duyabiliyoruz.
Unutulmamalıdır ki, "Ben gürültüye alışkınım" demek, "Ben sağırlaşıyorum" demekle eş anlamlıdır.

 
Toplam blog
: 6
: 616
Kayıt tarihi
: 16.08.08
 
 

Bir havayolu şirketinde kabin memuru olarak çalışıyorum. Hayatım çogu bulutların üstünde tanımadığım..