Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Benim komşum

Benim komşum
 

Benim bir kapı komşum var. Genç bir delikanlı, en fazla ya 30 ya da 35. Okumuş, sonra bir işe girmiş. Her sabah aynı satte kalkar. Eşini öptükten sonra arabasına binip, işine gider. Gayet kibar adam, beni ne zaman görse arabasını durdurur, selam verir, hatır sorar. Bu adam benim kapı komşum. Bahçelerimiz de onunla sınır. Eşi bazen, bitkiler hakkında bazı sorular sorar, yardımcı olurum. Beyi ile yanlız bir selamlaşma. Acaba ne iş yapıyor bu adam ? Sardı beni bir merak. Bu yaşta bahçe içinde bir ev sahibi, karısı da çalışmıyor.Herhalde çok iyi bir işi olmalı. Ticaret yapsa bilirim. Devlet memuru olsa; bu yaşta sahip olması biraz zor. Karar verdim bu sırrı çözmeye. Merakliyim ya. Bir Pazar onları, kahve içmeye davet ettim. Samimiyetle kabul ettiler.

Hava da güzel, terasa bir masa kurdum. Biraz bize haz kurabiyeler semaver ve kahve, ellerinde çiçekle geldiler. Oturduk havadan sudan, biraz siyaset. Derken mevzuyu iş konusuna getirdim. Biraz bizim işlerden bahs etttim.

Biliyorum dedi, hanım anlattı, bu konuda çok yardımcı oluyormusunuz. Ben pek ilgilenemiyorum zamanım çok kıt. İşten geldikten sonra serilip kalıyorum. Ben daha da meraklandim. Afedersiniz ne iş yapıyorsunuz dedim. Durdu zor bir sual sorulmuştu. Onun için izahı kolaydı ama bana bunu nasıl anlatacaktı. Benden bir kağıt, bir de kalem istedi. Çizmeye başladı. Önce bir masa sonra, bir çizgi adam. Bir de fabrika çizdi. Ben dedi bu fabrikada çalışıyorum, bu çizgi adam benim. Bu da masam. Her sabah o masanın başına geçer ellerimin arasına başımı alır düsünürüm. Masayı mesaim bittiğinde terk eder evime dönerim. Gün be gün.Peki size bunun içinmi maaş veriyorlar. Evet dedi. Afedersiniz ne kadar veriyorlar. Biraz da utandım bu soruyu sorarken. Çok para dedi. Söyle diyebilirim. Bir doktorun aldığı aylık paranın bir kac misli. Peki siz düsünüyorsunuz. Düsündügünüz içinde size bu kadar paramı veriyorlar. Evet dedi geçen sene bir fikir üretmiştim. Bu sene daha üretemedim ama sene sonuna daha üç ay var.

Onlar gittikten sonra ben bahçemde tek başıma öylece kaldim. Neden el oğlu bizden daha ileri diye. Ben birşeyler anlatmaya çalıştım. Acaba anlatabildim mı ?

Saygılarla.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..